Horlogehuizen en hun ambassadeurs een toegevoegde waarde?

Hoi alle,

Het intrigeert mij eigenlijk al jaren dat horlogehuizen enorme sommen geld uitgeven aan ambassadeurs. Persoonlijk doet het mij eigenlijk niet zoveel, een beroemd iemand iemand op een poster, in een fimpje of social media post met een horloge. F1 coureurs zijn altijd enorm gewild als ambassadeur, maar in zie Hamilton met een IWC afbeelding op een handschoen geprint. Wat bewijst dat dan voor het daadwerkelijke horloge?

image

TAG Heuer sponsort echt van alles en nog wat. Een kunstenaar Alec Monopoly (googlen op eigen riscico, wat een flapdrol) die ze ook nog eens laten “ontwerpen”.

Maar natuurlijk ook “onze” Max Verstappen, Wielrenners, Surfers, acteurs tot aan het damesteam van de plaatselijke Jeu de Boules vereniging in Geneve.

Tudor heeft Beckam


Ja deze snap ik wel. M’n vriendin weet plotseling ook dat Tudor een horlogemerk is en zei; is dat niets voor jou? tjah.

Rolex en Roger Federer

Winning team in mijn ogen

Maar de meest opzienbarende in mijn ogen;

Wansmaak is ook een smaak, zullen we maar zeggen

TMT staat overigens voor “the money team” (je kan het maar even benadrukt hebben)

Wie koopt dit? Wie haal je met zo’n ambassadeur over de streep om tóch voor Hublot te gaan?

Maar wat vinden jullie van Ambassadeurs? Doet het je iets? Wat vind jij sterke samenwerkingen? Of welke vind jij opzienbarend? Hoe kijk jij tegen de verdergaande samenwerkingen, dus horloges de naam van een sporter er op? Zou je deze aanschaffen of is het juist een no-go? TAG Heur had bijvoorbeeld ook een F1 David Guetta editie.

Fijn weekend!

1 like

Het integreert je al jaren? It does not work like that :koala:

:point_up:

Een vrouwelijke collega van mij kijkt ook naar een Tudor dankzij Lady Gaga. Nou, daar heb je je antwoord al.

1 like

Het hoeft je niet eens IP tr vallen om succes te hebben
 onbewust keer op keer een merk zien doet je wanneer een een product wilt kopen meteen aan hun denken. Missie geslaagd.

1 like

Doet me niet veel. Heb overigens die David Guetta versie gehad en dat was een erg knappe klok.

2 likes

Heb niets met “idolen of ambassadeurs”.
Ben er allergisch voor.
Ik bepaal zelf wat ik mooi en betaalbaar vind.
Hoewel een enthousiast verhaal hier met mooie foto’s, mij soms wel doet likkebaarden.

3 likes

Ambassadeurs; flauwekul!!! Beetje meeliften als horlogemerk met een bekend mens, Pfui!!!
Als ik volgende keer mevrouw Gaga ontmoet Zal ik ‘ns kijken of ze de BlackBay Red nog draagt :wink:!

2 likes

Dit soort marketing draait om bekendheid genereren. Wij als horlogefreaks vallen daarom per definitie niet in de doelgroep.

1 like

Voor mij een absolute no go! De debilisering ten top. Beckham/Tudor? Laat me niet lachen, te sneu voor woorden. Ik scheer me ook al jaren niet meer met Gilette :+1:

1 like

En jij weet nu dat je vriendng David Beckham wel heel leuk vind :wink:

Maar inderdaad, ambassadeurs zijn van enorme toegevoegde waarde
 voor de horlogehuizen. Het is een effectiever manier van klanten werven. Je verbind je aan je idool, en daarna aan de producten die hij of zij uitdraagt. Daar is genoeg onderzoek naar gedaan (en bekend) dat dit zo’n beetje de beste manier is om een emotioneel luxeproduct zonder feitelijk nut voor de hoofdprijs te verkopen.

Leuk dus voor de horlogehuizen en de desbetreffende ambassadeur. Maar de koper moet wel meebetalen voor dit spel en vind dat prima klaarblijkelijk.

Dus toegevoegde waarde? JA!

Nondeju, geen gezicht!
Het horloge is wel mooi!

Door de ontstellende sommen gelds die grote horlogemerken in allerlei (sport)evenementen pompen (plus de “chique” advertenties), koop ik bepaalde horloges niet. Nooit. Rolex staat bovenaan dat lijstje.

Uiteindelijk draait het toch maar om Ă©Ă©n ding (voor die firma’s) en dat is om meer winst te maken


Of ze dat nu doen door zich te verbinden aan Ă©Ă©n of ander gezicht dan wel door advertenties te plaatsen dan wel door sponsoring van Ă©Ă©n of ander evenement/sportgebeurtenis/
 het gaat om naambekendheid en daaruit voortvloeiende verkopen en uiteindelijk winst maken.

Dit is toch niet enkel zo bij horloges, kijk eens welke bedragen een wereldberoemd groot merk als Coca Cola jaarlijks nog uitgeeft om die naambekendheid te houden, of hoeveel merken als Mercedes en Audi uitgeven om hun naam in ons collectief geheugen te houden


Het associëren van producten aan beroemde mensen gebeurt al meer dan 100 jaar en is idd puur marketing.

Zie hier een voorbeeld waarbij een destijds wereldberoemde opera zanger tabak aanbeveelt en zelfs beweert dat het zijn keel niet irriteert en dus goed is😂

1 like

Maar zoals ik al schreef dat is niet enkel voor horloges zo, dat is voor alle grote merken zo, dus koop jij niks van grote merken (Coco Cola, Heineken,
 ongeveer elk automerk,
 elk sportkleding merk,
 en ga zo maar door)

1 like

Ik word niet warm of koud van ambassadeurs van horlogemerken, maar Cara Delevigne mogen de dames en heren van Tag Heuer van mij best vaker dan strikt noodzakelijk in het straatbeeld laten terugkomen hoor. :+1:

3 likes

Dat heb ik dus nooit begrepen. Het vrouwtje ziet eruit als een 15-jarige havist met ochtendhumeur. En hier is ze nog eens kortpittig geknipt ook.

12 likes

Tjah. Hoe wil je jezelf aanprijzen bij het publiek en welke doelgroep past bij jouw merk? Waar richt je je op? Als vader Abraham morgen ambassadeur wordt van Seiko zullen de verkopen niet hard stijgen denk ik, maar als er een John Mayer editie komt loopt half Nederland er mee. Kopieer gedrag.

H[quote=“Jorden86, post:1, topic:168532”]
Doet het je iets?
[/quote]

Ik kan hier stoer zeggen dat het me niets doet maar dat is natuurlijk onzin. Bewust doet het me misschien niks maar onbewust des te meer. Er worden niet voor niks miljoenen aan gespendeerd. Dat levert het ook wel echt op hoor. De kracht van herhaling en herkenning. Zaadje planten in het onderbewustzijn. En zelfs het bewust zijn daarvan beschermt je er niet tegen ben ik bang.

Ben ik toch benieuwd. Betrek jij ook je gas/electra bij een partij die geen reclame maakt? Want dat vind ik nog veel erger. Miljoenen aan reclame spenderen aan nutsvoorzieningen. En daarnaast
 geld moet rollen.

1 like

Omega ambassadeur George Clooney droeg zelfs een Omega op zijn trouwdag!
Wat toch wel suggereert dat ie OF heel goed betaald wordt
OF gewoon Omega fan is. :sunglasses:

Aangezien hij ongetwijfeld over de gehele Omega collectie kan beschikken vermoed ik dat dit toch echt zijn favoriete horloge is!

Als het gaat om luxe artikelen heb ik geen ‘ambassadeurs’ nodig. Sterker nog ik verafschuw het. Ik behoor blijkbaar niet tot die doelgroep. Ik overweeg een BB echter, nu de associatie er ligt met die primaat van een Beckham overweeg ik een en ander maar eens opnieuw.

1 like