Horlogehuizen en hun ambassadeurs een toegevoegde waarde?

Steve McQueen heeft voor het duurst geveilde horloge ooit gezorgd. (een Daytona voor 17,75 miljoen dollar) en ook de Bond deal, zal Omega geen windeieren leggen.

Heeft ze ook nooit onder stoelen of banken gestoken :stuck_out_tongue:

1 like

Er zijn genoeg topics te vinden hier over liefhebbers die perse het “Bond horloge” (de Omega Seamaster met ingebouwde laser :sunglasses:) willen hebben!

Leuk toch?? :slight_smile:

(Let op: altijd van je af laseren!)

1 like

Gelukkig zijn er ook betere redenen om een Tudor aan te schaffen:

2 likes

Hahaha, dat is alweer meteen een stuk sympathieker :+1::+1::+1:
(Overigens heb ik niets tegen reclame. Zo werkt de wereld nu eenmaal. Maar als men ambassadeurs als Becks gaan inhuren dan haak ik af. Het stuit me tegen de borst dat ik weet dat een aanzienlijk deel van mijn zuurverdiende centjes rechtstreeks de knip van hem ingaan.)

1 like

Gewoon een kwestie van prestige. Een “ambassadeur” zorgt er voor dat men meer voor de merkbeleving kan vragen. We kunnen het wel van niet vinden, maar alles draait bij dure merkhorloges om status. Ongeacht welk standaard merkhorloge je neemt. De kostprijs zal altijd ergens tussen de 500 en 1000 euro liggen. Consumentenprijzen tussen de 3000 en 10000 euro of meer. Des te meer status des te hoger de eindprijzen.

Niet mee eens. Daarnaast hangt het wellicht ook van de ambassadeur af :joy:

Natuurlijk wel! Kijk dat jij je niet er door laat beĂŻnvloeden snap ik wel. Ik ben er ook niet gevoelig voor. Maar mensen met veel geld die niet specifiek horloge liefhebber zijn maar wel een mooi duur horloge willen worden in hoge mate beĂŻnvloed door de status die een merk uitstraalt. V.I.P.s dragen dragen daarin hoge mate aan bij.

Zo werkt marketing nu eenmaal, Rolex is er groot door geworden. Je bent er gevoelig voor of niet, maar iedereen kent het merk ongeacht of je van horloges houdt. Zo werkt het met F1, Coca Cola en nog zoveel meer. Ik heb eerder bewondering voor zulke merken.

Edmund Hillary en Tenzing Norgay (Rolex Explorer) en Neil Armstrong zijn ook voor een groot deel ambassadeurs, maar die zijn meer aanvaardbaar voor horloge liefhebbers zoals wij. Ook bijna alle fliegers teren op het feit dat ze gedragen werden in WO2 door piloten (en vaak door die van de verkeerde kant). Maar ik vind het tophorloges. Als ik ze mooi vind zal ik ze dragen, kan me geen drol schelen indien Bassie en Adriaan of Justin Bieber er reclame voor maken. Als wij horlogeliefhebbers de enige zijn die een Black Bay kopen waren ze waarschijnlijk op 15000€ geprijsd.

Zo werkt het. Maar als individu kun je natuurlijk ‘the default challengen’. Ik heb meer respect op voorhand voor een merk als Oris. Die steunen met hun limiteds nog wel eens projecten die der Umwelt zuliebe haben. :blush:
Voor de rest ben ik ook een lul die gewoon Coca Cola drinkt als het zo uitkomt.

1 like

Ik denk eerder op 1500,- :hugs:

1 like

Zou ook kunnen, heb je een punt

1 like

Het maakt de horloges alleen maar onnodig duur. Bovendien
als ik Mayweather een Hublot zie dragen, is dat voor mij een teken dat ik er in ieder geval géén hoef

Dat neem je terug. :joy:

3 likes