Ik heb er geen last van en koop eigenlijk alleen
wat ik echt wil hebben.
Ik heb nu negen horloges die ik heel regelmatig
draag. Ik heb me ook voorgenomen geen horloges
meer te kopen.
Vat het niet verkeerd op, maar ik heb me wel
verwonderd over de snelheid waarmee jij horloges
koopt en verkoopt en dan soms zelfs weer opnieuw
een verkocht horloge weer aankoopt.
Gewoon met wat meer rust het geheel benaderen dan
komt het vast goed
edit: Herstel opmaak
Het is gewoon te makkelijk. Ik weet gelukkig ook de goedkoopste en goede adressen. Ik ben ook hooked aan de pakjesman en het openmaken. Soms flipper ik ze door en over het algemeen zit ik op het break even punt. Dat maakt me dus ook niets uit. Ik ben ook heel gevoelig voor mooie fotos. Hopelijk kan ik nu meer discipline gaan kweken. Ik heb dit overigens ook met darts. Ik koop me helemaal ziek en flipper ze heel makkelijk door. Het verkopen van spullen vind ik ook heel leuk. De laatste twee weken had ik een G-Shock limited op ebay staan waarvan ik nu heb besloten hem te houden omdat ik zeker weet dat de waarde over 2 jaar verdubbeld is. Het is net een beetje gokken of de beurs. Inlezen de markt in de gaten houden en daar op inspelen. Soms komt de horloge liefde op de tweede plaats.
Ik herken het volledig Andre.
Ik heb hetzelfde probleem.
Een pakjesverslaving. Het bestellen en wachten is
het leukst, dan het openmaken met het aaaah
gevoel, een dag of twee om en hij ligt weer in de
vitrine.
Dan begint de drang weer van voren af aan.
Ik heb tegenwoordig een aparte bankrekening voor
klokjes aan PP gekoppeld waar elke maand wat in
gaat, is het op dan is het gedaan. Ik weet nog
niet of het werkt maar je moet wat proberen.
Heel herkenbaar. Wat mij helpt is niet steeds nieuwe horloges kopen, maar nieuwe bandjes. Met een andere band is het soms net of je weer een ander horloge hebt.
Groet Roelof
Oef, ik zie het al: ik ben geen uitzondering! We hebben allemaal last van hetzelfde virus, jongens!
De enige remedie is datgene doen wat jij leuk vindt - en uiteraard wat je je financieel kunt permitteren.
Och, ik denk maar zoā¦
Ik krijg door deze verslaving geen boete aan mān reet, tenzij ik em net als Bond als boksbeugel zou gebruiken.
Ik krijg geen aantekening op mān strafblad te staan als ik er mee over straat loop, ook ook weeg ie meer dan 100 gram ofzo.
Ik rijd er niet gevaarlijker door, al kan een zwaar exemplaar je balans van 10 over 10 ofzo door verliezen.
Ik krijg geen gele vingers, hooguit een lelijk witte afdruk als het mooi weer is geweest.
Heb geen last van stinkende adem, alleen een stinkende pols door die oude versleten bandjes.
Och, elk voordeel heb zān nadeel. En als ik het zo zie is deze verslaving zo erg nog niet.
Ik vind wel dat de drang om een bepaalde klok
te
bezitten heel ziekelijk kan zijn. Het
daadwerkelijke bezit kan heel snel wennen.
Waarom vind je dat? Het is toch niets anders dan
andere voorwerpen die je graag zou willen hebben
(auto, audio, hobbyās etc)?
Eigenlijk heb ik dat niet met andere zaken. Ik heb dit alleen met horloges. āZiekelijkā is misschien een beetje te zwaar aangezet maar ik kan er serieus zwaar de pest in hebben als het pakje niet gearriveerd is op de dag dat ik denk dat het binnen zou moeten zijn.
Ik heb het wel eens gepresteerd om een halve dag verlof te nemem omdat ik iets binnen verwachtte. En als het er dan niet isā¦X(
Ik vind wel dat de drang om een bepaalde klok
te
bezitten heel ziekelijk kan zijn. Het
daadwerkelijke bezit kan heel snel wennen.
Waarom vind je dat? Het is toch niets anders
dan
andere voorwerpen die je graag zou willen
hebben
(auto, audio, hobbyās etc)?
Eigenlijk heb ik dat niet met andere zaken. Ik heb
dit alleen met horloges. āZiekelijkā is misschien
een beetje te zwaar aangezet maar ik kan er
serieus zwaar de pest in hebben als het pakje niet
gearriveerd is op de dag dat ik denk dat het
binnen zou moeten zijn.
Ik heb het wel eens gepresteerd om een halve dag
verlof te nemem omdat ik iets binnen verwachtte.
En als het er dan niet isā¦X(
Dat heb ik ook wel eens gedaan. En ik heb het inderdaad ook alleen met horlogesā¦
Och, ik denk maar zoā¦
Ik krijg door deze verslaving geen boete aan mān
reet, tenzij ik em net als Bond als boksbeugel zou
gebruiken.
Ik krijg geen aantekening op mān strafblad te
staan als ik er mee over straat loop, ook ook weeg
ie meer dan 100 gram ofzo.
Ik rijd er niet gevaarlijker door, al kan een
zwaar exemplaar je balans van 10 over 10 ofzo door
verliezen.
Ik krijg geen gele vingers, hooguit een lelijk
witte afdruk als het mooi weer is geweest.
Heb geen last van stinkende adem, alleen een
stinkende pols door die oude versleten bandjes.
Och, elk voordeel heb zān nadeel. En als ik het zo
zie is deze verslaving zo erg nog niet.
als het jeukt pak ik mijn houten kistje met bezels en bandjes, en ga ik mijn klokje veranderen. En vrijwel elk verloren moment grijp ik aan om mooie banden te zoeken.
(iemand ervaring met banden van āThe Leather Projectā?)
Kan het wel zelf maken, maar waar haal je āLanda Raw Denimā leer vandaan?
Heel herkenbaar, dus dat scheelt in ieder geval (gedeelde āsmartā is halve smart). Ik heb de laatste jaren behoorlijk wat uitgegeven, maar probeer nu toch echt de rem er wat op te gooien. Ik denk dat ik dat redelijk kan volhouden, maar ja, als er een exemplaar op je pad komt wat echt de moeite waard isā¦
ik heb wel een paar horloges, maar dat komt ook omdat ik er nooit eentje wegdoe. De eerste (serieuze) kocht ik nu zoān 26 jaar geleden en die heb ik nog steeds.
Vooral de laatste tijd goed bezig geweest met enkele aankopen van automaten. Daar weet ik er nog wel 1, 2 of 3 van die ik ook wel zou willen hebben.
En dan sinds kort toch ook weer hernieuwde interesse in Seiko chronografen, geen automaat, maar die zijn soms toch ook erg mooi !
Laatste aankoop is overigens een mooi bandje voor een Seiko chrono, die ik niet zo vaak meer droeg. Naar nu blijkt omdat het bandje me al lang niet meer beviel. Zie daar, met een investering van ⬠35,- draag ik hem ineens zeer regelmatig.
Dus, zoals hierboven al werd gesuggereerd, voor jullie ook misschien een goed idee, je collectie te laten herleven door nieuwe bandjes te kopen ?
Ik beschouw mezelf dus als een stuk minder āzwaar gevalā dan Dreski
Dus, zoals hierboven al werd gesuggereerd, voor
jullie ook misschien een goed idee, je collectie
te laten herleven door nieuwe bandjes te kopen ?
Precies waarom mijn interesse voor de Apollon is gewekt. Maar ik vind niet dat op elk klokje een ander bandje past. Dat gevoel heb ik bijvoorbeeld met een Seadweller of Seamaster. Seadweller kan nog wel stoer staan op een stoffen bandje, maar toch heb ik liever staal. En de rubberen uitvoeringen voor de Seamaster doen me weinig. En leer icm een donkere duikersring vind ik wat moeilijk.
āhet bezit van de zaak is het einde van het vermaakā
Om deze tegeltjeswijsheid moest ik vroegen nog wel eens lachen, maar tegenwoordig al een stuk minder.
Heel herkenbaar dus. Ik ga maar weer gauw eens een paar klokken in het verkoopgedeelte zetten
Hahahaha. Daar heb ik dus helemaal geen last van.
Ik koop ze gewoon omdat het kan. Ik ben zeer
tevreden met mijn leven. Met of zonder horloges.
Gelukkig maar
Zoals jij inkoopt en ook weer eens verkoopt kost het ook geen bom duiten.
Ikzelf prijs me gelukkig dat āmijn merkā (Seiko) doorgaans niet zo duur is. Je kunt er nog eens een aanschaffen zonder een nier te hoeven afstaan.
Ik heb overigens mijn mooie maar kleine Aviator uitgeleend aan mijn vriendin. Als ze hem wil houden dan heb ik weer een reden om een grote Aviator te kopen bijvoorbeeld
Ach, een hobby of twee / drie moet toch kunnen?
En wat de financieen betreft, als het hobby budget op is moet er weer gespaard worden.
Het thuisfront heeft hier minder moeite mee als toen ik (weer) bij een leuke klassieke motor stond te kijken, dat zou dan de derde motor worden :+
Het derde horloge ben ik inmiddels allang voorbij:D, en ze vind het wel eigenlijk wel geinig ook.