Mijn laatste horloge aankoop dateert van 13 maart. Het potje was toen leeg en inmiddels heb ik wel weer wat verkocht en gespaard dus ik heb al weer iets te besteden. Ik heb me echter voorgenomen om voorlopig niets aan te schaffen. Ik heb zoveel exemplaren (zo een 30 stuks) dat het eigenlijk ook helemaal niet nodig is. Eigenlijk moet ik ook niet meer hier op het forum komen maar dat lukt me gewoon niet. Iedere dag zweeft mijn cursor pijl wel over een “check out” button maar het lukt me gelukkig net op tijd om rationeel na te denken en te accepteren dat ik het horloge gewoon niet nodig heb. Soms word ik gewoon gek van mezelf. Er zal een punt komen wanneer ik toch doorsla en wel weer iets koop maar dat wil ik eigenlijk niet. Eigenlijk zou ik een jaar lang niets willen kopen maar de junk in mij maakt dit gewoon heel moeilijk.
Kennen jullie dit probleem? Hoe gaan jullie er mee om. Dit is eigenlijk niet het juiste forum om dit soort vragen te stellen. Alsof je op een bierforum vraagt hoe je stopt met drinken.
Ik herken het volledig Andre.
Ik heb hetzelfde probleem.
Een pakjesverslaving. Het bestellen en wachten is het leukst, dan het openmaken met het aaaah gevoel, een dag of twee om en hij ligt weer in de vitrine.
Dan begint de drang weer van voren af aan.
Ik heb tegenwoordig een aparte bankrekening voor klokjes aan PP gekoppeld waar elke maand wat in gaat, is het op dan is het gedaan. Ik weet nog niet of het werkt maar je moet wat proberen.
Sterkte Lenno
lenno Schreef:
Ik herken het volledig Andre.
Ik heb hetzelfde probleem.
Een pakjesverslaving. Het bestellen en wachten is
het leukst, dan het openmaken met het aaaah
gevoel, een dag of twee om en hij ligt weer in de
vitrine.
Dan begint de drang weer van voren af aan.
Ik heb tegenwoordig een aparte bankrekening voor
klokjes aan PP gekoppeld waar elke maand wat in
gaat, is het op dan is het gedaan. Ik weet nog
niet of het werkt maar je moet wat proberen.Sterkte Lenno
Ik heb ook zo een paypal verslaving. Ik koop er gelukkig ook nuttige dingen mee zoals kleding maar zodra het horloge gedeelte over de 100 euro gaat begint het zo ongelooflijk te kriebelen.
Voel een praatgroepje aankomen!
“My name is dreski and i have a watch addiction”
Ik meld me vast aan…
Ken het volledig… tegenover mijn prive-omgeving zit ik echter nog in de ontkenningsfase
We zien wel waar het schip strand, ik probeer de hobby in de hand te houden.
Sterkte allen!
Groet, Matthijs
Dit forum helpt natuurlijk niet echt mee haha!
Voor mezelf probeer ik de grens op max. 6 a 7 horloges te houden. Dus eerst verkopen voordat ik weer wat nieuws kan/mag aankopen.
Mischien een idee om een horloge wat je graag wil als achtergrond van je computer/gsm in te stellen? Dan zie je vanzelf na een tijd of je hem nog steeds echt wil of niet.
Ik heb dat probleem al lang niet meer, ik slaap nu zonder bezittingen onder de brug,
Ik had dat gevoel toen ik veel goedkope klokjes en vintage klokjes kocht.
Maar ik kreeg dat gevoel pas naar een paar jaar,in het begin had ik daar geen last van.
Nu ik wat andere merken koop zoals Breitling,Omega,Oris heb ik daar geen last meer van.
Misschien komt het voort uit een soort ontevredenheid van wat je hebt.
Bij mij was dat wel een beetje zo na die paar jaar.
Tip spaar door voor een topper en misschien verdwijnt dat gevoel.
Ik heb er geen last van en koop eigenlijk alleen wat ik echt wil hebben.
Ik heb nu negen horloges die ik heel regelmatig draag. Ik heb me ook voorgenomen geen horloges meer te kopen.
Vat het niet verkeerd op, maar ik heb me wel verwonderd over de snelheid waarmee jij horloges koopt en verkoopt en dan soms zelfs weer opnieuw een verkocht horloge weer aankoopt.
Gewoon met wat meer rust het geheel benaderen dan komt het vast goed
edit: Herstel opmaak
Ik heb er geen last meer van eerlijk gezegt, doe lekker kalm aan, vind nu dat er voor mij genoeg geld in de hobby zit, misschien dat ik heus wel eens wat koop maar voorlopig niet!
Misschien moet jij een ban vragen voor dit forum
lance_explorer Schreef:
Dit forum helpt natuurlijk niet echt mee haha!
Voor mezelf probeer ik de grens op max. 6 a 7
horloges te houden. Dus eerst verkopen voordat ik
weer wat nieuws kan/mag aankopen.Mischien een idee om een horloge wat je graag wil
als achtergrond van je computer/gsm in te stellen?
Dan zie je vanzelf na een tijd of je hem nog
steeds echt wil of niet.
Ik heb nu de tudor pelagos als screensaver
Hopelijk beter bereikbaar dan de rolex snd
Ik herken het heel erg. Ben altijd al aan het zeggen dat de rolex snd wil en er voor ga sparen. Komt steeds een ander horloge tussen. Ik ga het nu echt proberen. Het kan ook de Tudor Pelagos worden (beter bereikbaar qua prijs) maar toch heb ik nu een SKX007 met saffier en zwarte dag/datum onderweg
Wat ik echt niet begrijp is dat zo veel forumleden hun horloges zo snel verkopen. Neem toch aan dat je ze gekocht hebt omdat je ze mooi, leuk, apart o.id. vond. Ik heb ook een kleine 30 horloges(gekocht in 1,5 jaar) en ik draag ze allemaal.
Ze zitten in een horloge doos en ik begin links boven en pak dan elke dag een andere.
Dus de hele maand elke dag een ander horloge.Ik smokkel wel eens een keertje als het horloge wat aan de beurt is absoluut niet bij de kleren past die ik op die dag aan heb. Kijk ook elke dag op het forum en marktplaats en zie dan inderdaad wel horloges die ik zou willen hebben. Echter tussen zou willen en echt willen zit nog wel een groot verschil. Ik denk dat de veel genoemde flipperaars teveel toegeven aan het zou willen hebben.
Wat betreft het flipperen is het voor mij redelijk simpel. Soms koop ik een horloge van een foto zonder hem in t het ech gezien te hebben. Het wil dan wel eens voor komen dat het horloge te groot is.
Anderzijds heb ik voor mezelf een maximum bedrag/aantal dat ik aan horloges wil. Als ik dan iets heb gezien wat ik graag wil moet er soms iets uit en dat kan best best het laatste horloge zijn wat ik heb gekocht.
Ik ben sinds een maand of 8 bezig, en heb een Maurice Lacroix Masterpiece Reveil Globe, een Speedmaster Pro en sinds kort zelfs mijn grail, een Speedmaster Broad Arrow. Het is hard gegaan, maar ik moet toegeven dat het kopen van mijn grail tot nu toe het enige is geweest wat mijn “honger” een beetje kon stillen. Alles wat ik nu vergelijk valt voor mij in het niet…
Misschien scheelt het ook dat ik niks leuks zie de laatste tijd, en nog erger - de mijn bonus is nu echt tot de laatste cent uitgegeven. Ben blut vwb luxe aankopen
Tja, ik herken het wel.
Ook de verslaving van Lenno aan het binnenkomen van pakjes. En ook het verliefd zijn op plaatjes en je eigen voorstelling van een bepaald type horloge.
In mijn spaarpot zit een bedrag om een hele leuke klok te kunnen kopen maar dit geld gaat gebruikt worden voor een ander doel. Wie weet blijft er nog wat van over.
Ik vind wel dat de drang om een bepaalde klok te bezitten heel ziekelijk kan zijn. Het daadwerkelijke bezit kan heel snel wennen.
Thehaguedragon Schreef:
Ik vind wel dat de drang om een bepaalde klok te
bezitten heel ziekelijk kan zijn. Het
daadwerkelijke bezit kan heel snel wennen.
Waarom vind je dat? Het is toch niets anders dan andere voorwerpen die je graag zou willen hebben (auto, audio, hobby’s etc)?
Mijn smaak in horloges is duurder dan mijn portomonee toe laat. Als ik een klok aanschaf ben ik er eigenlijk al maanden mee bezig. Zo nu en dan koop ik een klokje voor de heb maar dan moet het wel echt een toevoeging zijn. Ik heb niet die drang om maar klokken te kopen om ze maar te kopen.
Thehaguedragon Schreef:
Tja, ik herken het wel.
Ook de verslaving van Lenno aan het binnenkomen
van pakjes. En ook het verliefd zijn op plaatjes
en je eigen voorstelling van een bepaald type
horloge.In mijn spaarpot zit een bedrag om een hele leuke
klok te kunnen kopen maar dit geld gaat gebruikt
worden voor een ander doel. Wie weet blijft er nog
wat van over.Ik vind wel dat de drang om een bepaalde klok te
bezitten heel ziekelijk kan zijn. Het
daadwerkelijke bezit kan heel snel wennen.
Klopt helemaal! vooral het laatste stuk, als je het eenmaal hebt is het doodgewoon binnen een week, en dan denk je misschien ook soms was het wel zoveel geld waard om hem te kopen, tenminste dat heb ik wel eens gedacht
Het begeren is meer dan het hebben zegt men.
Ik herken me hier ook wel in.
soms probeer ik het forum met rust te laten maar dat lukt hooguit één dag.
Alleen op vakantie gaat het goed omdat ik dan alleen een telefoon zonder
browser meeneem. En na twee dagen heb ik spijt.
Sterkte allemaal:D
Gr,
L.R.