Horlogekast opener vraagje voor de kenners :)

hallo iedereen, wil graag zelf horlogekasten leren opkuisen en heb daarvoor een horlogekast opener nodig (voor schroefkasten) ik zag op marktplaats het volgende staan (en kreeg ook deze tip al van een forumlid die hier bekend staat om zijn kuisprojecten :slight_smile: ) iemand enige ervaring mee? in het filmpje lijkt het heel eenvoudig en lijkt het goed te werken, maar wat bij wat oudere kasten? is dit betrouwbaar? andere opties eventueel? groeten.

http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/a1003591821-gisoni-gisoni-horlogekast-opener-bal.html?c=d97e27c274e75147b4afd0f5eb58c81b&previousPage=lr&casData=EjuiBbJSjW85AN5c6LoAAf1q5BZ13hbkc3vgsZndlVzKgiWryGU_gHjBaZk0dxQjp1Ftef8WfP2PRqSkANIRUUEA-yRlTh8Nqw_n8XeEw37NZB9C0MNxUh_gk9-Ortz6U3Jl2mgaf3ZE4OOYnt7DuB__spvefkK7hYVCafSgZhxwUn0szI_ZRRCxOpVpFpfXZv9e_sN8YQgxZfPhCeUG-w

Ik heb ook zo’n sticky bal en ik krijg er alle schroefdeksels mee los. Je duwt eigenlijk die bal tegen het deksel aan en omdat het stroef is kan je flink wat kracht uitoefenen op het hele oppervlak van het deksel. Anders wordt het zo’n tang met uitwisselbare opzetstukjes.

Zoiets:

http://www.dehobbysite.nl/horloge-kastopener.html

Beste,perfect!:slight_smile: bestel ik vanavond meteen dan:) groeten!

Mij lukt het ook met zo’n handdoeken zuignap van de Blokker
ze hebben van die hele grote die je kunt vasthouden
en dan onder de muis van je duim kunt klappen
daar draai je zo’n kastdeksel ook zo mee los,

(Overigens zo’n horlogebal moet je met 'n speciaal ballenventiel opblazen, en zonder dat ventiel begin je nog niks )

mvg Gerard

Werkt perfect en belangrijk: Geen risico op krassen!!

Maar let op sommige kasten hebben een deksel met schroef RING, dan heb je er wel een met PUNTJES nodig. Dus eerst goed kijken :slight_smile:

Beste,oke bedankt, heb er een 40 tal,dus zal wel enkele tools nodig hebben denk ik:) groeten.

Carpe Tempus zei :Overigens zo’n horlogebal moet je met 'n speciaal ballenventiel opblazen, en zonder dat ventiel begin je nog niks<

Bedankt voor de tip !!!
Het lukte me al niet met een fietspomp, deze kleine voetbalpompjes zijn gelukkig heel goedkoop te vinden.

Een bal werkt prettig maar feitelijk werkt het met alles wat stroef is zoals kneedgum of rubber. Voor alles wat te vast zit moet je met een jaxa tang aan de slag. Voor pop-off casebacks werk ik meestal met een aardappelschilmesje.

Zo’n bal koop je overigens voor één euro op eBay met free shipping uit China, opgepompt en wel…