Horlogekist van Etsy

Zo heel lang ben ik me nog niet aan het verdiepen in horloges. Sinds afgelopen zomer, toen mijn Danish Design met een verschrikkelijk typenummer 2 maanden ter reparatie was, zocht ik eerst goedkoop wat tijdelijke alternatieven. Iets via Zalando, iets via Aliexpress, allemaal om een quick fix te hebben voor het gemis van mijn wat ik nu weet mijn daily beater was.

Fast forward een paar maanden en ik heb een kleine collectie en ik lees en kijk dagelijks rond op het forum. Met de combi werk en twee hele kleintjes heb ik weinig tijd om me te wagen aan reacties en posten (lees prioriteiten, de luiers hebben altijd prioriteit in mijn eigen belang) maar naast de horloges heb ik nu nu iets binnen dat ik toch wel graag deel. Een in Polen (via Etsy) gemaakte horlogekist.

Waar ik van het ene mooie horloge bij het andere terecht kwam, was het vinden van een voor mij betaalbare maar vooral mooie houten horlogekist een stuk moeilijker. Eentje die niet alleen mijn horloges nu zou kunnen bewaren maar ook eentje die ik door kan geven aan de twee jongens (ze moeten maar vechten om wie 'm krijgt, dat dan wel weer). Maar lang verhaal kocht, gevonden! Via Etsy, in Polen en met maken, aanpassingen en verzenden voor ongeveer 135 euro. Nu nog een plaatje erop met initialen klaar is kees.

Plaatjes en een link: https://www.etsy.com/nl/listing/607571596/personalized-valet-boxmens-watch-box

26 likes

Donders mooi kistje, top.

1 like

Heel mooi. Hoe lang is de levertijd

Mooie box👍

Mooi, meteen even alle aanbod op Etsy bekeken. Zitten mooie dingen tussen👍

Heel erg mooie horloge doos. :ok_hand: Opgeslagen in m’n Etsy favorites…voor wanneer ik weer eens een echte horloge collectie heb. :thinking:

3 likes

5 september besteld, 24 september verstuurd en de 29e thuis. Ik denk dat ze het nog iets sneller had kunnen doen als ik eerder had geantwoord op vragen over aanpassingen.

1 like

Toevallig gisteren ook naar gekeken! Vraag me alleen af waarom er geen horlogekisten zijn waar je het horloge in neer legt, ipv om zo’n kussentje. Iemand die dat weet?

Je hebt houtworm

4 likes

Dan heb je een kist nodig met veel meer oppervlakte

Voor 6 horloges valt dat volgens mij nog best mee toch? In zo’n watchrol van @Taconew liggen ze ook plat, dus zal niet perse beter/slechter zijn voor het horloge lijkt me?

1 like

Een houten kist laat zich lastiger oprollen. In een watch pouch zitten je banden geforceerd gevouwen, op een kussentje niet

Je bewaart hem nu toch in een ouwe sok?

1 like

Mooie box hoor.
Ik heb de link eens bekeken en keurige prijzen.

1 like

Haha, en voor de presentatie van een nieuw horloge snap ik het ook zeker, maar thuis is de horloges plat leggen toch veel praktischer? Vreemd dat alle horlogedoos dan toch met zo’n kussen zijn

Stijlvolle kist :ok_hand::+1:

Mijn beste,

Een levenslustige horloge-kist!!
Leuk hoor!!
Zo te zien veel gebruiksgemak voor het bergen van je horloges en accessoires!!
Dank voor het delen.

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd met je anders-dan-andere-kisten aanwinst.

Zie ik op de foto’s goed dat de pockets voor de horloge van binnen niet bekleed zijn met velours, alcantara o.i.d.?

Als dat idd niet het geval is, zou dit mijn keuze nooit zijn vanwege krassen en beschadigingen aan kast/ band/ sluiting…

Groet, Otto

1 like

Sjiek de friemeltje

1 like

Voor toolwatches zijn dit soort kisten wel mooi. Maar krasgevoelige dressers zou ik hier niet in opslaan.