Horlogekluis - deel hier je tips en ervaringen!

Bah wat een nachtmerrie :disappointed:

Tegen dat soort gasten is niks te beginnen. En ik heb ook niet een collectie die dat soort maatregelen rechtvaardigt. Ik wil de gelegenheidsdief afstoppen (alarm vergeten, achterdeur per ongeluk niet op slot, dat werk). Dan denk ik dat ik met een goede kluis en daarin een losse winder wellicht beter af ben dan meteen aftikken voor de geintegreerde safe/winder combo want dan (i) wordt er beknibbeld op de kwaliteit van de safe (ii) heb ik meer plaats voor andere zaken/documenten. Betaalbaar alternatief zou zoiets kunnen zijn: http://www.uhrenwerkzeuge24.de/uhrenbeweger/safewinder/safewinderr-type-12-b-uhrenbeweger-safe.php

Misschien zijn het gewoon de kinderen die ze laten vallen​:rofl::joy:

Ik gooi ‘m er toch nog maar een keer in: De Nederlandse Kluis. Ik heb geen aandelen maar ben een tevreden klant :wink:

Ietwat lastiger met wisselen enzo, maar ik vind het inmiddels ook wel iets hebben om een horloge wat langer om te hebben tot ik ‘m echt ‘moe’ wordt & dan naar Eindhoven om een nieuwe uit te zoeken voor de komende weken.

Het microbrand/Seiko spul ligt wel gewoon thuis voor de broodnodige avondwissels: die mogen ze hebben als ze ze kunnen vinden & erin slagen het pand ongeperforeerd te verlaten.

Persoonlijk heb ik ook een kluis verankerd in de kelder, maar ik gebruik hem niet.

Wat ik ook heb is een gepantserde deur tussen woon en slaap gedeelte, met veiligheidsslot, stalen frame en verankering in de muren. Kostte me een 8 jaar geleden een 2.000€ maar vind ik mijn beste aankoop ooit (op dat vlak). Geeft een geweldig gevoel van veiligheid. Bewaar mijn horloges dus niet in de kelder.

Ik heb een 2e hands kluis gekocht bij : https://www.vdhsafes.nl/
Voor relatief weinig geld die ook goed zijn voor de verzekering, heb aan hun gevraagd een klein gaatje te boren voor een stoom draad, en heb er zelf een stopcontact ingemaakt voor de watchwinder. Gezien die goedkoper zijn als allemaal op een batterij.
Dan heb ik op ebay deze winders gekocht :

En kan nu 24 horloges opslaan in de kluis en laten draaien

Zal straks wel een foto plaatsen hoe het is geworden

1 like

Ja graag - ben ik wel benieuwd naar!

Vanaf 200 kg… en goedgekeurd voor verzekering.

Dat is mijn alternatief als mijn bank besluit om haar kantoor te sluiten

1 like

Waar ik dan weer bang voor ben is dat die lui die de kast installeren ook gelijk weten dat er iets te halen valt

Heel leuk idee! Prachtige kluis, net even op marktplaats gezocht naar “antieke kluis” en al een paar leuke gezien!

Dank voor de tip!

1 like

Als ze echt je spullen willen hebben komen ze wel langs als je thuis bent. Dan heb je niks aan een kluis.

2 likes

4 likes

Damn dat is nice!

1 like

Dit kan ook.

Gisteren naar een huis wezen kijken.
De kluis die op de slaapkamer daar te vinden was :heart_eyes: :star_struck: echt ik ben alleen daarom al overstag …

Ow Ow Ow als je die toch mooi aankleed aan de binnenzijde dan heb je toch een horloge paradijs die super safe is?!

5 likes

Dat is een beste kluis zeg :see_no_evil:

Dat is wel cool hoor. Gewoon in de muur inbouwen. Good luck ermee. Ik heb inmiddels als tussenoplossing toch een losse winder besteld. Volgend jaar verbouwing hier dus een 100+ kilo kluis niet praktisch.

1 like

Gewoon een paar van deze

2 likes

Dat is wel echt een goede , daar zoeken ze nooit

1 like

Nee inbrekers lezen geen advertenties…die kopen nooit

3 likes