Horlogemaken Subforum?

Kan er geen Subforum komen voor alles wat te maken heeft met horlogemaken?, er staat wel wat bij archief & techniek maar dat zijn hele oude posts.

Nu moet ik mijn vragen elke keer stellen bij algemene horlogepraat en dan krijg ik het gevoel dat mensen niet echt op die vragen over “horlogemaken” zitten te wachten. omdat er eigelijk meer over nieuwe aanwinsten etc. wordt gesproken.

Als je een subforum heb als bijv “vintage horlogeforum” dan klikken daar alleen mensen op die ook of vragen willen beantwoorden over uurwerktechniek of vragen hebben etc.

Ik hoop dat de moderators dit kunnen overwegen.

Antoni

Weet je Antoni, het probleem ligt 'm denk ik in het volgende. De horlogemakers die wel eens posten op dit forum, o.a. Freddy, Jan, Hub. zullen niet snel hun kennis delen met een hobbyist. Onderschat het vak horlogemaken niet! Hun opleiding heeft lang geduurd, en veel geld gekost. Volgens mij ben je toe aan een cursus / opleiding in Schoonhoven :wink:

Ik wil de opleiding uurwerktechniek in schoonhoven gaan doen maar ik moet eerst volgend jaar nog m´n middelbareschool examen halen8-)

Maar het gaat me meer om het feit dat ik geen mensen wil lastig vallen met m´n vragen terwijl ze er niet op zitten te wachten.

En waarom geen kennis delen… het is beroep horlogemaker is al uitstervende.

Omdát het uitstervend is, zal de kennis moeilijk gedeeld worden. Overigens, mij val je er niet mee lastig, want ook ik vind de achterliggende techniek razend interessant! Ik vraag me af, of er d.m.v. een subforum wel de correcte informatie wordt gedeeld?

Ik heb erg veel interesse in een subforum horlogetechniek.
Op dit forum zijn toch veel hobbyisten aanwezig.
Juist voor deze groep (waaronder ikzelf) is het erg nuttig om via een forum ontbrekende kennis op te doen en ervaring te delen.

Ik ben ook wel een voorstander van het subforum. Er zitten genoeg hobbyisten op het forum die zich bezighouden met horlogemaken, van restaureren tot het in elkaar zetten van kits.

Kortom, ik zou het leuk vinden. Goed idee!(tu)

aangezien ik zelf ook begonnen met ben wat knutselen aan horloges zou ik dit een topidee zijn:)

ik vind het ook een heel goed idee!

Antoni Schreef:

Als je een subforum heb als bijv “vintage
horlogeforum” dan klikken daar alleen mensen op
die ook of vragen willen beantwoorden over
uurwerktechniek of vragen hebben etc.

Ik hoop dat de moderators dit kunnen overwegen.

Antoni

Beste Antoni,

Misschien kan je deze vraag bij de moderators neerleggen zo te zien is er wel belangstelling voor.

André

Heb je DEZE al doorgenomen ? :wink: :wink: :wink:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?8,77932

Ik ben geen voorstander van subfora. Onderwerpen die mij niet interesseren klik ik gewoon niet aan. Veel subfora leidt tot versnippering. Onderwerpen die toch leuk zijn ontsnappen dan snel aan je aandacht. Verder ben ik niet zo eenkennig dat ik alleen kijk naar een bepaald type onderwerpen.

Vahalis Schreef:

Ik ben geen voorstander van subfora. Onderwerpen
die mij niet interesseren klik ik gewoon niet aan.
Veel subfora leidt tot versnippering. Onderwerpen
die toch leuk zijn ontsnappen dan snel aan je
aandacht. Verder ben ik niet zo eenkennig dat ik
alleen kijk naar een bepaald type onderwerpen.

Ik wil geen knuppel in het hoenderhok gooien maar op dit forum is voorlopig van versnippering geen sprake, als ik naar WUS ga, dan zie ik versnippering.
Ik kan met de vragensteller meevoelen, ikzelf ben niet zo van de techniek maar voor een horlogeforum vind ik het wel een wezenlijk onderdeel wat naar mijn idee het overwegen waard is. En zoals je zelf al zegt, als het je niet interesseert klik je het niet aan, echter zijn anderen ermee geholpen.
Nogmaals, ikzelf zal er ook niet vaak komen, maar ik wil wel een lans breken voor hen die er wel interesse in hebben. Just my 2 cts.

Zoals de meesten hierboven aangeven lijkt het openen van een subforum mij ook een zeer goed idee. Het nadeel is echter dat de voornamelijk technische vragen minder voorbij zullen komen in het algemene forum waardoor dit toch wat stiller zal worden.

Desondanks denk ik dat een subforum een zeer goede aanwinst is voor het forum, waardoor waarschijnlijk toch meer mensen de stap durven te maken om zelf eens een horloge te repareren of soortgelijke dingen.

Zo er wordt blijkbaar goed op gereageerd, ik zal wel een pb sturen aan een vande moderators

Antoni

ook ik zou een subforum voor vragen met betrekking tot techniek een mooie aanwinst voor het horlogeforum.nl zijn.

Of horlogemaker hun kennis en ervaring wel of niet delen, is aan hen. Hobbyisten zonder winstdoeleinden(of met) kunnen elkaar toch wel informatie geven als ze dat willen? Wil iemand echt horlogemaker worden, dan dan zal deze persoon toch wel een opleiding volgen. Het lijkt mij sterk dat iemand alleen met informatie van een forum horlogemaker word.
Ik zal in ieder geval de kennis en ervaringen die ik al heb met anderen delen als die daar wat aan hebben.

groeten,
Koen

Ik zou dat van harte toejuichen. Ik ben voornamelijk geinteresseerd in onderdelen. Nu moet ik alles halen uit de VS of Duitslang via ebay. Dat kan wel, maar er zal vast ook wel handel in Nederland zijn.