Horlogemaker Dirk Oskam in Rotterdam

Kleine reparatie aan een stalen band door Dirk Oskam laten doen. Was binnen 1 dag uitstekend voor elkaar en tegen een mooie prijs. Aanrader, fijne horlogemaker!

1 like

Vorige week bij Dirk Oskam mijn allereerst gekochte horloge opgehaald. Een Tissot pr516 uit ongeveer 1975 . Loopt weer als een zonnetje. Erg tevreden maar de man is gewoon duidelijk in alles. Je weet waar je aan toe bent.

1 like

Vandaag mijn Seiko Skx007 mod opgehaald. Dirk heeft mijn wijzers, glas en bezel insert vervangen. Top service en zeker een aanrader!

De horlogechirurg van Rotterdam e.o. :drum:

3 likes

Ondanks de klare taal en duidelijke afspraak heb ik toch gemengde gevoelens bij deze man. Ik heb een enicar bij hem laten servicen, die loopt weer als een zonnetje.

Ik heb echter ook bij hem om hulp gevraagd met mijn vintage pr 516 gl. Het glas zat los. Een correct glas vinden was onmogelijk naar het schijnt maar Dirk zou het voor me oplossen. Toen ik de enicar kwam ophalen was hij de tissot echter vergeten, dus ik moest een week later opnieuw naar hem toe komen.

Ik heb een horloge terug gekregen waarbij de caseback was bekrast, de kast zelf was bekrast omdat Dirk het glas er met een mes uit heeft gepeuterd en is uitgeschoten en het glas zelf zat er scheef (niet uitgelijnd Ć©n niet overal even diep) in gelijmd waarbij de lijm tussen de kast en het glas naar buiten was gelekt. Hierbij is ook de chaptterring die in het glas gespannen zit beschadigd.

De verklaring van Dirk was dat hij het kosteloos had gedaan en het een oud klokje was, dus ik moest niet zeuren.

8 likes

Dirk heeft me keurig geholpen met mijn Serica. Vriendelijke man met een duidelijke mening over moderne automaten. Was een leuk gesprek. :ok_hand:t3: