Horlogemaker gezocht Belgisch Limburg (regio Hasselt)

Ik ben niet op zoek naar een juwelier maar wel naar een horlogemaker regio Hasselt. Dit is Belgisch Limburg.

Ik ben zeer hard aan het nadenken om een SARB033 aan te schaffen maar dan wil ik wel ook een horlogemaker kennen die later er ook onderhoud op kan doen of een nieuw bandje of … .

Kent iemand zo een horlogemaker in de regio?

Natuurlijk gaat het om een automatische horloge en niet een quartz.

Waarom zou een normale horlogemaker niet aan een Sarb033 kunnen werken? Is niet echt een apart horloge hoor, 6r15 uurwerk wordt in meerdere Seiko,s gebruikt. Maar ik denk dat hij de komende 5 jaar maybe wel langer? Onderhoudsvrij is.

Banden wisselen zou je zelf makkelijk kunnen doen.

Grtz

Hoef je niet specifiek een horloge maker voor te zoeken kan iedere juwelier en bandje kun jezelf aanpassen als je een beetje geduld hebt.

:sweat_smile: Ik kom even terug op jouw vraag van 9 jaar geleden voor een horlogemaker (geen juwelier) in de regio Hasselt. Heb je toen iemand gevonden ? Ik zoek ook iemand, in de zelfde regio, die een mechanische horloge een onderhoud kan geven zonder dat het me een arm en een been kost. Grtn.

Ik heb goede ervaringen met van Hooff in Waalre. Dicht bij de Belgische grens

1 like

Bedankt!

Ikzelf heb nog niemand gevonden buiten de winkel waar ik mijn horloges koop (Franssen in Hasselt).
Maar dat zijn dan de officiële prijzen.

Ik ga morgen langs bij Juwelier Willems in Sint-Truiden, voor een offerte voor een onderhoud op een breilting Avenger, doe me anders even een pm, dan vergeet ik je zeker niet te antwoorden wat dit kost? Zij hebben hun eigen horlogemakers.

Verder heb je ook nog Bart Slangen in Riemst, een lesgever op de opleiding van de VDAB in Hasselt alsk me niet vergis @BMWX6M ?

1 like

Volgens mij sturen zij rechtstreeks naar het merk op (denk ik).

Ik heb ooit geprobeerd om Breitling certrified te worden en het antwoord was dat sinds de overname (in 2017 als ik me niet vergis) alle herstellingen en onderhoud terug naar Breitling moet gestuurd worden. Dus weet niet of de AD het onderhoud nog zelf doet.

Ik zit toch al op 40 min van Hasselt. :wink:

Bart geeft geen les meer bij Syntra Hasselt, hij geeft nu les bij TNA in Antwerpen. :sunglasses:

Dan ben je ook zeker dat alles vervangen is wat het merk voorschrijft. :wink:

2 likes

Iemand ervaring met Johan Bex uit Hoeselt? Heeft blijkbaar ook opleiding gegeven bij Syntra in Hasselt.

Ik heb geen weet dat deze persoon les heeft gegeven in Hasselt… in welke periode zou dat geweest zijn?

Ik vermoed dat hij ooit in Tongeren (ook Syntra) klokkenmaker les heeft gegeven?

Ja dat klopt inderdaad, in Tongeren niet in Hasselt.

Maar dat was dus voor klokken, die afdeling is niet meer.

Juwelier orye eens proberen

Die doen enkel Rolex in de werkplaats.