Horlogemaker gezocht om 5M42 capacitor te vervangen

Ik heb in Haarlem bij een horlogemaker gevraagd of hij de capacitor van mijn Seiko Kinetic wil vervangen. Ik kreeg niet zo vriendelijk te horen dat ik maar naar Seiko moest gaan.
Weet iemand een adresje waar ik tegen redelijk kosten de capacitor 5M42 kan laten vervangen ? Het schijnt een half uur werk te zijn en de capacitor zelf is op Ebay ook niet duur. Bij Seiko schijn je de hoofdprijs te moeten betalen.

Alvast dank.

Rob van Monsterwatches doet dat waarschijnlijk wel voor je. Rob vraagt ca 20 euro voor de capacitor, mogelijk nog iets voor het monteren.

Bedankt voor je reactie. Ik vind hem niet prettig in zijn communicatie de laatste tijd. Daarom ben ik op zoek naar een ander adres.

2 likes

Je vindt de capacitors ook eenvoudig op het internet. Dan zal een horlogemaker dat klusje zeker kunnen klaren.

Je hoeft alleen maar een kast opener te hebben en plastiek tweezers.
Het is als een batterij te vervangen. Opassen om de gasket schoon te maken en terug plaatsen. Misschien waterdicht testen…

Goede schroevendraaier is ook handig om de batterij klem los te schroeven.

1 like

Ik heb de filmpjes hoe je de capacitor moet vervangen bekeken op YouTube, maar ik heb helemaal geen ervaring met dit soort dingen en durf het niet aan.

Dan beter niet doen :slight_smile:

1 like

Buurt van Haarlem…? Timefix in Akersloot. Doe Ed de groeten van me. :slight_smile: :thumbsup:

Ik ga contact opnemen met hem. Dank.

1 like