Horlogemaker gezocht voor Zeldzame seiko laurel

Hallo iedereen,

Ik heb recentelijk een prachtige seiko laurel 4S28 uit japan laten importen, helaas moet er wat werk aan gedaan worden.

Weet iemand een goed adresje voor vintage seiko’s. Het adres waar ik laatst heen ging (tentotwo) heeft het te druk.

Het liefst in de regio Maarsen of utrecht.

1 like

In Zeist zit een goed adres, Belle Heure. Zij kunnen alles met vintage Seiko’s

Het Horlogemakers-Ervaringen-draadje is precies daar voor; dus niet om een gezocht-post te plaatsen. Die verstoort de “ranking” in het draadje. Zoeken kun je hier:

Ik hoor goede dingen over Pierre; PT_Seiko. Kom niet bij mij, geen fan van Seiko’s (om aan te werken dan :wink: ).

2 likes

Seiko Brightz 4S28 Titanium 2000s - Gisbert A. Joseph Watches

De gebruikelijke Seiko automaten vind ik wel interessant en zitten goed in elkaar maar dit uurwerk lijkt mij inderdaad heel rot om aan te werken. Zie de afbeelding in de link.

De complexiteit valt wel mee, het is een high beat handopwinder met een kleine seconde wijzer. Maar als er een onderdeel moet worden vervangen moet je geluk hebben met de 52 King seiko donor. De seconde wijzer die stopt soms of schiet ineens door, dus ik durf hem Eigenlijk niet eens op te winden en te dragen.

Oh leuk; ik heb hetzelfde model.
De diepzwarte enamel wijzerplaat vind ik erg mooi. Helaas niet te zien op mijn matige foto :sweat_smile:

Edit: ik keek naar de link van @vouwfietser
Maar jij hebt dus de Laurel.

3 likes

Damn! Dreiviertelplatine op z’n Japans. Leuk om alle astapjes op hun plek te laten vallen… …hoewel je er met een oliegevertje wel net bij kunt om ze uit te lijnen, zonder de balans er in.

Ik blijf bij mijn eerder verkondigde standpunt. :upside_down_face:

1 like

Ik heb de Laurel versie van massief zilver en goud.