Ik heb in mijn bezit twee Tag Heuers die ik tweedehands heb overgekocht via het andere forum. Beide Tag Heuers zijn ongeveer 2 jaar oud en aan de beschadigingen op de band (of eigenlijk het ontbreken daarvan) zijn ze zeer weinig gedragen.
Om er zeker van te zijn dat de horloges in orde zijn en dat de waterdichtheid in orde is wil ik ze graag onderwerpen aan een servicebeurt. In Groningen zit geen officiele Tag Heuer dealer meer, maar de oud dealer wilde ze voor mij wel verzenden aan Tag Heuer. Deze juwelier gaf mij het advies dit niet te doen maar te wachten totdat er echt iets mis is met de horloges, dit omdat een servicebeurt bij Tag Heuer makkelijk €175,- per horloge kost. Dit is inderdaad erg duur en boven mijn budget.
Nu ben ik op zoek naar iemand die voor mij de horloges een servicebeurtje kan geven en ze even wil nakijken. Dat mag overigens, of beter gezegd natuurlijk, best wat kosten. Kennen jullie zo iemand in de buurt van Groningen?
Alvast bedankt voor het reageren en met vriedelijke groet,
Misschien dat jullie hier jullie mening over zouden geven:
Ik heb van een medeforumlid het mailadres van een hier in de buurt wonende horloge maker gekregen. Deze horloge maker wilde mij wel helpen maar ik mocht de horloge’s niet komen brengen. Ik moest de horloge’s met de post verzenden naar een postbus nummer.
Nou twijfel ik eerlijk gezegd niet aan de eerlijkheid van de horlogemaker. De persoon die mij zijn gegevens gaf heeft ervaring met deze meneer en is er zeer over te spreken.
Maar mijn vertrouwen in de post is helaas niet zo groot. Ik vind het een eng idee om mijn twee mooiste horloges over te leveren aan de mensen van de post.
Wat is jullie mening hierover? Hebben jullie zelf wel eens zoiets gedaan en valt de boel goed te verzekeren?
Alvast hartelijk dank voor jullie reactie en met vriendelijke groet,
Stuur de horloges alleen AANGETEKEND EN VERZEKERD per post. Het gebeurt te vaak dat horloges “zoek” raken. Bij verzekerde verzending kun je in ieder geval een vervanger kopen. Maar een emotionele band die je er misschien mee hebt, is niet te verzekeren.
Het kan aan mij liggen, maar als een horlogemaker niet wil dat ik de horloges kom brengen, maar ze alleen via de post (en dan ook nog in een postbus) accepteert, dan krommen mijn tenen en word ik achterdochtig. Verbergt hij iets?!
Ik zou het dus niet doen. Zaken doen kan fijn zijn, maar dan wel met open vizier.
Hoe positief iemand ook is, dit zou ik nooit doen. Ik denk dat een beetje horlogemaker die ook liefhebber moet zijn dit nooit zo zou doen.
Zeker als je 2 Tag Heuers moet posten en weer via de post terug moet krijgen is een groot risico.
Er zijn vast wel horlogemakers te vinden die deze klus willen opknappen en die zullen zich ook wel melden, denk ik.
Even doorzoeken, want er was nog geen haast bij begreep ik is mijn advies.
Nog even wat gezocht. Dit is een adres in Groningen, zou je eens kunnen informeren.
Meestal kunnen deze mensen als ze het zelf niet doen je wellicht nog aan een ander adres helpen. Maar wellicht heb dit adres al.
Jullie denken er zoals verwacht net zo over als ik. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt mijn Tag’s te versturen per post. Voor beide Tag Heuers heb ik bij de aanschaf in totaal 10 uur in de trein gezeten en voor een goede service beurt ben ik bereid om nog eens zoveel uren te maken!
Beste Lacroix,
Bedankt voor de tip. Ik zit nu wat krap in tijd maar zal straks de link die jij ij gaf eens uitvoerig bekijken!
De door jou genoemde site ziet er veel belovend uit. Echter deze heer is gevestigd in Noord-Holland…das toch wel een heel eind uit de buurt. Maar ik houd het in gedachte als eventuele optie.
Misschien Juwelier D’Oro iets? Zitten in Leeuwarden en zijn dealer van o.a.:
IWC, Breitling, Omega, Oris en Tissot. Er staat niet op de website vermeld of zij een horlogemaker in dienst hebben maar je kan ze altijd even bellen voor meer informatie.
PLUS MINUS in Groningen aan de Wilkemaheerd 65 A, 9736 BN GRONINGEN.
Wij zijn op maandag,- en dinsdagochtend geopend van 09.30 uur tot 12.30 uur.
Als u op een andere tijd wilt komen maak dan eerst even een afspraak.
Parkeren voor de deur!
Wegens wat zaken die even voorrang hadden was cik er eerder nog niet aan toegekomen…
Maar ik heb zojuist contact gehad met een meneer van Plus Minus. Ik moet zeggen dat het allemaal heel goed en vertrouwd klinkt. Ik heb afgesproken de horloges morgen avond te brengen.
Lacroix, hartelijk dank voor de tip en ik houd jullie op de hoogte!
Hallo Joram,
Vlak over de grens in het duitse Leer zit een echte ouderwetse horlogemaker waar ik al mijn horloges voor onderhoud heen breng en meestal binnen 10 dagen ook weer op kan halen.eventuele onderdelen kan hij ten alle tijden bestellen want hij heeft voor bijna elk merk wel weer een onderdelen adresje.Hij is niet duur en in mijn ogen een echte vakman(tu)
je zou eens kunnen gaan kijken(is vanuit de stad ongeveer 45 min rijden)
Toch ben ik het niet helemaal met je eens. Als TNT post aanbied bij een wildvreemd persoon en daarvoor tekent dat is het voor tnt daarmee klaar. ZIj hebben hun werk gedaan en that’s it. TNT vergoed alleen al het pakket onderweg kwijt raakt. Zodra zij het afleveren dan is hun werk klaar. Al is dat bij wijze op het verkeerde adres.
HEt verlies kun je verhalen bij de verkoper.
Was laatst een heel stuk bij kassa.
Voorbeeldje:
Pakket diende bezorgd te worden bij fam. jansen maar als handtekening stond er iets heel anders, iig niemand van die familie.
Respons tnt: ja pech gehad, tekenen is tekenen. Regel het maar met de verkopende partij.
Daarnaast hoor ik veel verhalen dat facturen gewoon getoond dienen te worden.