Goedemorgen,
Ik heb een nieuwe Frederique Constant FC-245M4S9 echter loopt de secondenwijzer niet mooi maar lijkt hij per 5 seconden te lopen. Is er een horlogemaker die zich hier aan durft te wagen?
En iemand enige idee wat dit ongeveer moet kosten?
Bij voorbaat dank.
Dit is de End of Life (EOL) functie.
De seconde wijzer gaat dan minder stappen maken om minder stroom te verbruiken en kan zo nog wel de juiste tijd aan blijven geven.
Jup, tijdje terug met mijn omega Quartz gehad. Batterijtje vervangen en klaar
Mocht je onverhoopt toch een horlogemaker zoeken, kan ik Willem van de Berg (even googelen) aanbevelen. Vakman eerste klas en snelle service
Uiterst vreemd dat je nieuwe horloge met een oude batterij werd verkocht… Of hij is incorrect geplaatst. Vrijwel niemand neemt de moeite om er voor te zorgen dat de batterij NIET aangeraakt wordt. Uitsluitend hanteren met plastic pincet, leerlatje en kunststof stick.
Net ook weer een batterij vervangen, in een G-shock van een collega. Was na een half jaar al op. Dikke vette vingerafdruk op die oude batterij vertelde me genoeg.
Gebeurt zo vaak, juweliers nemen echt niet de moeite om bij verkoop een nieuwe te plaatsen.
En je moet je ook afvragen of je dat eigenlijk wel wilt dat de gemiddelde juwelier nog even snel een batterijtje vervangt.
In Overschie zit op de Bauwmanlaan een stripboeken winkel (Dick Bos )die batterijen vervangt voor weinig, ik geloof zelfs voor 4 euro. Dit is een simpele klus en kan door iedereen worden verricht.
Bedankt voor je reactie maar dit gaat een beetje in tegen alles wat hierboven staat geschreven. En om een stripboekhandelaar nou aan mijn 18k Frederique te laten sleutelen voelt niet geheel rustgevend
Van Willigen in de Hoogstraat is FC dealer. Prima juwelier, maar ik denk wel dat het een dure batterij wordt. Even vooraf bellen wat dat bij hen gaat kosten kan natuurlijk altijd.
Nee hoor de eigenaar is een horloge gek en weet wat hij doet, hij wisselt juist en uitsluitend batterijen, Om nu voor veel geld een simpel klusje te laten doen door een juwelier die misschien een winkeljuffrouw de klus laat doen en mogelijk de spoel raakt en niet weet wat wel en niet kan lijkt mij veel gevaarlijker.