Horlogemaker in Het Parool

Leuk artikeltje over een horlogemaker:

17 likes

Ik had nog nooit van hem gehoord, als hij snel werkt en niet al te duur is dan zou zijn deur plat worden gelopen zou ik denken…

1 like

Ik heb ook nog nooit van hem gehoord. Maar dat zegt niets :joy: Hij heeft deels Spencer-Klein-tactiek een beetje overgenomen. In ieder geval doet het me aan hem denken.

Inkomsten zijn inkomsten.

Als iemand nou gek is op z’n neppers en 125€ over heeft voor een beurt, wie is hij om dat als onafhankelijk horlogemaker, te weigeren?

3 likes

Eentje zonder eerbied.

Ik spuug op horlogemakers die replica’s repareren.

15 likes

Heb het bericht maar weggehaald, want het gaat hier niet om ‘een ervaring met’ topic…

1 like

Ik ken de man niet, noch het verhaal maar als hij het werkelijk zo krap heeft als staat in het artikel kan ik het best begrijpen. Ik keur het niet goed, maar de beste man moet iets doen om zijn vaste lasten te kunnen betalen.

5 likes

Nou, ik vind er wel het mijne van, maar ik kan ook niet in zijn financiële situatie kijken.
Ik kan me zo voorstellen dat je op de Albert Cuyp veel mensen met die vraag langs krijgt en als je ondertussen je rekeningen niet kunt betalen of je kinderen kunt voeden snap ik wel dat je op een gegeven moment bepaalde principes laat varen. Inkomen is inkomen. Liever dit dan een handtas roven, zeg maar.

20 likes

Waar staat in het artikel dat hij neppers repareert? Ik zal er wel over heen lezen, dus kun je aangeven waar het staat?

1 like

@GustavM weet dat

De beste man meldt het op zijn website. Vandaar

1 like

:persevere::tired_face:

Een horlogemaker die niet veel werk heeft maar wel snel werkt en goedkoop is, je zou denken na al die jaren dat iemand wel een aardige vaste klantenkring heeft opgebouwd die regelmatig werk aanbrengen.

Natuurlijk is het lastig voor iedereen in deze crisis maar ik heb niet het idee dat de zelfstandige horlogemaker hier veel last van heeft.
Ik denk juist het tegenovergestelde omdat veel juweliers dicht waren, mensen toch gaan zoeken naar alternatieven waar ze hun horloge kunnen laten repareren.

3 likes

Ja, inderdaad staat het op zijn website. Merkwaardig.

Wel echt bizar dat hij zo openlijk op z’n site meldt dat ie replica’s repareert.

Overigens begrijp ik wel dat de aanloop van dagjesmensen terugloopt op die locatie… maar wat eerder al gezegd wordt: volgens mij laten mensen nu misschien nog wel eerder iets repareren dan in non-Coronatijd.

Overigens. Hij repareert consumentengoederen… dan mag hij (naar mijn informatie) de toko gewoon open gooien.

Vwb replica’s. Wellicht een manier om wat extra’s te verdienen. Maar hij snijdt daarmee vooral zijn eigen beroepsgroep (vrij direct) in de vingers. En gewoon een dikke NoNo :-1:

1 like

Ik ken de regels niet precies maar volgens mij mocht je niet open maar kon je inderdaad gewoon reparaties blijven aannemen.

Als serieuze horlogemaker valt reparaties van replicas gewoon niet goed te praten.

5 likes

Er zit gewoon een echt mechanisch uurwerk in, geen echt Rolex uurwerk natuurlijk maar voor een horlogemaker maakt het natuurlijk geen zak uit of hij een Miyota uit een Citizen serviced of eentje in een Bolex kast als er gewoon brood op de plank moet komen.

Snap dus best dat hij het doet, snap alleen niet dat hij het ook openbaar uitdraagt omdat het in mijn beleving meer klanten kost die je wel wil tegenover de extra klanten die je eigenlijk niet wil.

1 like

?

Dat. Dank.

2 likes

De beste man is afhankelijk van aanloop op een dagmarkt welke bekend staat in de wijde omgeving om de algehele pauperheid die er omheen hangt.

Niet het type horlogemaker dus (wat mij betreft) waar je een Rolex heenbrengt voor een servicebeurtje ter waarde van een maand huur van een 2-kamerappartement in Amsterdam centrum.

Maar ik denk dat de meneer uit het artikel zich simpelweg niet het botje in de neus kan veroorloven om zich dergelijk snobisme aan te meten.

7 likes

Heel overdreven en popiejopie gedrag.
Doe gewoon normaal.

6 likes