Horlogemaker Luuth van den Berg

(tu):)-D

Beste Forumleden,

Ik Was onlangs via horlogeforum op zoek naar een horlogier voor een buitenlands familie-lid, Aangezien het niet voor mijzelf was wil je toch extra voorzichtig zijn. Op zoek naar een “traditionele” horlogemaker dus, die voor een juiste prijs/kwaliteit verhouding een vintage Rolex Oyster weer helemaal okay en als nieuw kon maken.

Graag wil ik Luuth van den Berg hierbij naar voren brengen die dezeze klus op fantastische wijze heeft geklaard. Een van harte aanrader voor ieder die een vintage horloge heeft te restaureren. Bezoek zijn website maar eens, Daar is geen woord van gelogen. vriendelijke groet Ben van Wijngaarden

http://www.horlogeforum.nl/list.php?20

Ik heb komende maandag een afspraak met Luuth, ter kennismaking en voor een reparatie van mijn Tissot Seastar Navigator. Ik ben benieuwd…

Ken Luuth al tien jaar ongeveer en heb vaak met hem lopen praten over horloges. Zijn passie voor perfectie is enorm. In het verleden heeft hij mij prima geholpen en nog als er een horloge nagekeken of schoon gemaakt moet worden ga ik naar hem. Heb op zijn website maar ook Facebookpagina wat dingen voorbij zien komen die er geweldig uit zien. Daarnaast hoor ik hier (want ik woon nog geen tien kilometer verderop)ook goede verhalen over hem.

Nou ik weet niet hoe het gaat met hem, maar hij is alleen nog maar geopend op zaterdag, ik probeer hem al twee maanden te bellen, mail wordt niet beantwoord, dus ik ben bang dat ik maar op zoek moet naar iemand anders in de buurt.

De winkel is geopend op afspraak momenteel inderdaad. Je kan hem het beste mailen.
Wat ik zover zie gaat het gewoon goed met hem maar is hij ook druk met andere dingen.

Nou ik moet toch maar verder zoeken, ben langs geweest en zijn vrouw (?) vertelde mij dat hij alleen op zaterdag nog maar werkt, verder gemaild, gebeld en ingesproken, maar tot op heden nog steeds geen bericht gehad.

En ik was al zo blij dat ik iets in de buurt had, maar zal wel op zoek moeten naar een andere.

Als hij geen tijd of zin heeft kan hij dat toch ook ff melden.

Ben er vorige week geweest en deze week weer. Vanwege een andere fulltime baan doordeweeks is Luuth alleen zaterdags tot een uur of drie in zijn atelier aanwezig.
Vorige week twee Seiko’s een Omega en een Mido gebracht. Een Seiko meteen mee kunnen nemen omdat het eenvoudig te repareren was. Deze week even de vorderingen gezien en die verlopen spoedig. Echt vakkundig en snel het wachten is op een aantal onderdelen en dan is het weer snel klaar.

Voor mij blijft dit het adres voor ook mijn toekomstige horloge reparaties…

Vandaag weer twee horloges opgehaald bij Luuth. Een Seiko Quarts die mijn vader 27 jaar geleden van ons kreeg toen hij 50 werd en de Omega DeVille quarts van mijn opa die mijn vader nader aan het hart ligt. Beide een service beurt gehad en voor de kosten hoefde we het niet te laten. Daarnaast een Super service weer.
Binnenkort terug om de Mido Ocean Commander op te halen en een ander horloge van een nieuw glas te laten voorzien.

Ik heb veel zaken gedaan met Luuth ,maar de laaste maanden slecht werk afleveren niet reageren op whatsapp.
of per telefoon .
Sinds Luuth in de auto branche zit restauratie van o.a Volkswagen is het zeer moeilijk om afspraken met hem te maken.
Dus een aanrader is hij niet echt meer duurt heel lang en slecht werk.
Ik moet op zoek naar een andere horlogemaker !!!

Helaas ja

Was een hele tijd geleden ook al zo, ik kan er boekdelen over schrijven. Niet reageren op telefoon, app, sms of mail, verkeerde onderdelen besteld, ‘gerepareerde’ horloges moesten standaard weer terug, eenmaal een horloge beschadigd. Werd er soms wanhopig van. Ik wist trouwens niet eens dat hij nog als horlogemaker actief was. Zijn website is ook allang niet meer in de lucht.

Vandaag met mijn Breitling Chronomat naar Luuth geweest , hier de klok laten afstellen , loopt nu +3s , laten afpersen en een busje laten vervangen voor mijn sluiting. Super service, mooie gesprekken gevoerd en ook nog voor een super prijs. Wat een vakman.

1 like