Horlogemaker regio Utrecht

Hallo,

ik heb een Breitling moonphase automatic (bouwjaar 1945-1969) die in elkaar is gezet door middel van allerlei onderdelen. Op zich loopt het horloge maar verre van perfect. Nu zoek ik een goede horlogemaker die het horloge in goede staat zou kunnen herstellen. Weet iemand er één in de regio Utrecht.

Vrgr,

Jean

Frans de Groot in Gouda is een heel goed en vertrouwd adres; http://www.horlogereparaties.nl/index.htm

Klopt prima service, je kunt het horloge ook naar hem opsturen krijg je voordat hij hem maakt een prijsopgave.

is het niet een ideetje om een lijst samen te stellen hier op het forum met daarin horlogemakers, ik zie dat er vaak naar wordt gevraagd. Het is dan makkelijk als de plaats erbij staat, de provincie en als het kan de website (misschien ook telefoonnummer?).
Het is helaas wel zo dat je een post niet meer aan kan passen, ik weet niet hoe het zit met een startpost?

Ik weet dat op horloge.startpagina.nl ook horlogemakers staan, maar als je hier een topic aanmaakt, kan er in datzelfde topic een vraag worden gesteld over een horlogemaker. Het lijkt me gewoon handig.

Misschien een ideetje om zo’n lijst te maken?

Bedankt voor jullie reacties maar als ik op zijn website kijk zie ik Breitling niet tussen de merken staan die hij repareert. Dit is een heel specifiek horloge en een automaat, ik heb dan ook een echte Breitling kenner nodig. Ik ga hem morgen wel even bellen.

Jean

Tja daar zeg je me wat…Het kan inderdaad zijn dat Breitling terughoudend is bij het leveren van onderdelen. Dat zou dus bij reparatie een serieus “probleempje” kunnen opleveren. Als dit zo is, zal Frans overigens niet de enige zijn die hier tegenaan loopt en kan het inhouden dat je voor reparatie toch bij Breitling zèlf uitkomt. Kortom, het is van belang te weten wat er aan het horloge moet worden gedaan. Als er geen nieuwe onderdelen nodig zijn, zou Frans het zeker moeten kunnen. Het is het beste om het maar eens aan Frans zèlf voor te leggen.

Gr Ron