Hallo allemaal, ik heb al ruim 30 jaar in een doos deze Jenny Sealab, in 1998 geserviced door een horlogemaker op de Nobelstraat in Utrecht, die is helaas gestopt. Eigenlijk zou ik horloge eens een keer echt goed laten op knappen, iemand een suggestie voor een horlogemaker?
Dit is DE lijst met horlogemakers met HF recensie, kijk even wat in jouw buurt is.
@fdpg1963 Top! Dank je wel, klopt het dat ik hier niet zo goed kan zien wie er vintage doet? Of kijk ik met mijn neus?
Kwestie van vragen aan de betreffende horlogemaker. Ook of ze een chronograaf doen, veel complexer. En vraag vooral een prijsopgave vooraf om verassingen te voorkomen.
Ik ben zelf bij @Tempusuurwerktechniek geweest, vakmannen gezellig simpelweg gewoon top. Ik kan hun aanraden ik weet alleen niet of ze jenny horloges doen, maar je kunt ze hier altijd voor bellen.
Vintage chronograaf kan in Bredevoort meen ik. Jan Ubels.
Volgens mij zit hier gewoon een VJ7733 in; kan een beetje horlogemaker (ook hier veel niet-prof’s op HF) gewoon een beurtje geven.
@Skyjack dank voor je reactie, na even googlen begrijp ik een valjoux 7733 dat dat het uurwerk is ;-). Begrijp ik uit je reactie dat ik eigenlijk iedereen van het kaartje kan benaderen? Of moet ik een specifiek iemand zoeken, die het horloge weer heel net kan maken (letertjes op de wijzerplaat, glaasje fixen?
Ja Jan, ik denk dat je de meeste mensen op het kaartje kan benaderen. Als jij de foto en uurwerk toont zullen ze snel kunnen zeggen of ze het zien zitten. Glaasje is vrij zeker dik plexy en dat kan gepoetst worden (wel hopen dat er geen barsten in zitten). Letters op de wijzerplaat lijken mij ok (slecht zichtbaar door het glas), maar moet je sowieso van afblijven.
Ik zal nog voor alle zekerheid hier de '‘caribbean king’ @Martijn even taggen, hij is de Jenny vraagbaak.
@skyjack dank, ik ben benieuwd wat @Martijn de caribbean king er van zegt ;-). De letters van Sealab zijn half vervaagd de rest ziet er nog redelijk net uit. Voor zover zichtbaar geen barsten in de plexi. Heel veel dank!
Bedankt voor de tag! ![]()
Leuke sealab
ik heb deze ook gehad ik heb zelfs nog ergens een originele band voor de jouwe ![]()
Inderdaad een valjoux 7733. De kroon is een lastige, deze zijn erg zeldzaam en duur mocht deze de geest geven.
Pakkingen zijn niet top zo te zien. De rand van de wijzerplaat ten hoogte van de minute track (tussen 3 en 6) is verkleurd naar bruin. Ik hoop dat dit niet duid op waterschade.
Ik wil er eventueel ook wel voor je naar kijken✅️
@Martijn heel veel dank voor reactie, ik vrees dat je gelijk hebt met waterschade; daar is ie 20+ jaar geleden voor gerepareerd.
Als je er naar wilt kijken zou top zijn, waar mag ik m heenbrengen? Even via PM?
Stuur maar een pm