Kan iemand mij een horlogemaker adviseren die bekend is met het repareren van
een TDBK chrono uurwerk ? Deze automaten stammen uit begin jaren 70 en zijn in
beperkte aantallen gemaakt. Ik begrijp dat het niet de makkelijkste uurwerken zijn om
aan te werken. Ik heb een exemplaar waarvan de chrono helaas niet meer goed werkt
en zou hem graag weer in 100% werkende staat hebben.
Fotos ???
Mooi en ongewoon, datum op 9, en de subdials.
Wat is het probleem met de chrono ?
Het schijnt een column wheel te zijn.
http://thewatchspotblog.com/?p=2453
Even de foto aangepast aan mijn eigen horloge.
De uren-registratie loopt mee met de gewone tijd.
Hé dat is interessant, ik heb een drietal van deze chrono’s waarvan er één hetzelfde probleem heeft. Op zich is dit wel een heel bijzonder uurwerk en ik begrijp dan ook goed dat je het wilt laten repareren. Woonde Richard nog maar in Nederland, dan zou ik bij hem langs gaan…
Bijzonder. Met een productierun van 23.000 zal er weinig ervaring mee zijn. Hoop dat het gaat lukken
10 click veren; excentrische schroeven voor regeling als ik goed heb gezien en column wheel. Mooi challenge.
Laten jullie (@356 en @Jurgen ) ons later verder weten wat er ooit gebeurd
Bedankt alvast voor alle reacties, hopelijk komen er nog meer suggesties. Ik zal het jullie zeker laten weten als er vorderingen zijn. @Jurgen, leuk dat jij zelfs meerdere dezelfde uurwerken hebt, ben jij evt. ook van plan om tot reparatie over te gaan?
Ja, ik stoor me er wel een beetje aan de de wijzer van de chrono meeloopt. Benieuwd of er een horlogemaker is die hier zijn handen aan wil branden