Horlogemakers bij paul en witteman vanavond

dankzij dit berichtje heb ik de uitzending direct kunnen bekijken.
pauw zeurt natuurlijk altijd.
deze 2 broers geven een fantastisch droog verhaal maar het horloge vind ik drie keer niets.
een dikke doos met veel complicaties. de unieke waarde ontgaat me maar ik zal we te nuchter zijn. dit soort horloges bestaan al, en voor 100000 keer zo weinig heb je ook een horloge. dus het gaat niet om de tijd maar om het feit dat iemand een half jaar bezig is iets ingewikkelds in elkaar te zetten?
dan kan je net zo goed aan windows tijd besteden - kost ook tijd en kan eenvoudiger.
uiteraard heeft dit alles met eigen normen en waarden en smaak te maken.
ik vind het bijna onethisch dat je een half jaar frutselt en je bijdrage aan de maatschappij is dan een gecompliceerd horloge.
tjonge jonge.als je dan zo slim en technisch bent: vindt dan een water pomp uit voor een arm land die op zonnelicht loopt.
kortom: dit soort dingen is niet meer met beide voeten op de grond.

maar wie het geld heeft: stimuleer de economie in dat deel van het land. tukkers toch?

Ik heb de uitzending ook gezien en vond het wel leuk hoor, zoals ze de zaak met humor presenteerden.

@willem55:

Natuurlijk zijn water, voedsel, onderdak en een bestaan voor iedereen veel belangrijker, maar is daarom dit soort horloges, net als b.v. muziek, literatuur en kunst dan bijna onethisch?

@willem55
Als we nu met z’n allen niet meer onethisch willen zijn stel ik voor om alleen
nog 1 horloge te houden van ca. euro 50,= en alle andere horloges, klokken
en andere overbodige zaken te verkopen en dat geld aan de arme landen te geven. Dan hebben we allemaal een echte bijdrage aan de maatschappij geleverd. :sunglasses:

Willem…hou je van voetbal of tennis?
Hier krijgen meisjes/jongens voor het spelen met een bal (zonder compilcaties) minstens net zoveel.
O ja… maar dan wel per wedstijd a 90 min.

tjvreeken Schreef:

Ik heb de uitzending ook gezien en vond het wel
leuk hoor, zoals ze de zaak met humor
presenteerden.

@willem55:

Natuurlijk zijn water, voedsel, onderdak en een
bestaan voor iedereen veel belangrijker, maar is
daarom dit soort horloges, net als b.v. muziek,
literatuur en kunst dan bijna onethisch?

In ieder geval trigger ik enige gedachten.

  • bijna onethisch. is dus bijna :wink:
  • Kunst is over het algemeen een uniek stuk, beeld, schilderij etc. dit is mechanisch in elkaar gezet en als ze willen maken ze er 100 of 100000.
    alleen ging het hier over 20 ofzo voor 3 a 4 ton per stuk.
  • dit soort horloges voegt niets toe, althans voor mij. ik vind ze niet eens mooi, wel knap dat je het kan maar dat is het criterium niet.
  • gaat mij om de proporties: een aardige vintage rolex of omega onder de 10 a 20000 euro begint bij mij ook al een luchtje te krijgen maar daar kan ik nog net mee leven. dit is 3 a 400000 (dus even een nul extra - de waarde van een aardig huis)
  • voetballers en tennisers verdienen ook onethisch veel. je ziet ook wat er van met name voetballers van komt. dat heet overigens doorgeslagen commercie of de prijs van schaarste.

blijft een kwestie van afweging, wat vind je belangrijk en wat niet.
dit gaat me dus te ver. aardige jongens, niets mis mee. maar noem me nou eens 1 goede reden waarom je aan dit nieuwe merk zoveel geld zo besteden.

  • als 1 reden moeilijk is doe er dan 2.
    ik weet wel waarom niet:
  • gaat niet om de tijd - de eerste de beste goeie kwarts is nauwkeuriger en niet zo wanstaltig dik
  • gaat ook niet om het fraaie uiterlijk. lijkt mij dan.
  • uniek exemplaar? ja als ik het in elkaar zet is t ook uniek maar niemand koopt het, en daar kan ik inkomen. (ik heb namelijk alleen horloges uit elkaar gehaald dus trek je conclusie)
  • image? hebben ze nog niet.
  • historische waarde? nog even wachten.

blijft een vrije keuze wat men met zijn tijd en geld doet en misschien doen deze 2 het stukken beter dan iemand die verzekerings polissen probeert te slijten aan onnozele mensen die denken dat ze sparen terwijl ze beleggen met geleend geld.
voor mij is het "over the top"
kan het natuurlijk ook niet meer betalen in de huidige tijden, en toen het wel kon had mijn vechtgenote me de deur uitgeschopt zonder dat horloge.

kan het natuurlijk ook niet meer betalen in de huidige tijden, en toen het wel kon had mijn vechtgenote me de deur uitgeschopt zonder dat horloge.

ROFLOL! (:smiley:

Wéér een zalig droge opmerking, God I love this forum. :slight_smile:

C.

Het kan nooit kwaad om over dit soort zaken na te denken. Het is alleen wel zo dat ieder bij een ander standpunt zal aan komen. Dat is niet erg, als we een ieder maar in zijn waarde laten.

€ 400.000,- een aardig huis. ???

Hmmm misschien is dit forum toch iets te hoog gegrepen voor mij.

pimobiel Schreef:

€ 400.000,- een aardig huis. ???

Hmmm misschien is dit forum toch iets te hoog
gegrepen voor mij.

't Is hier geen huizen forum hoor;)

tjvreeken Schreef:

Het kan nooit kwaad om over dit soort zaken na te
denken. Het is alleen wel zo dat ieder bij een
ander standpunt zal aan komen. Dat is niet erg,
als we een ieder maar in zijn waarde laten.

Mijn beste,

Tom, ik zwijg na jou wijze woorden.
Immers:

“De mens heeft steeds iemand nodig bij wie hij mag zwijgen”.

Orologio Signaturis Temporis.:wink: