Ben begonnen aan een Zenith 133.8 bumper. Nu kwam ik meteen al het volgende tegen. Zie foto. Nu heb ik nog niet zoveel uurwerken van binnen mogen aanschouwen, maar is dit een truc om het uurwerk vast in de kast te houden? Ik zag geen kastschroef.
Leuk knutselwerk uit het verleden, je komt bij vintage wel vaker creatieve oplossingen tegen.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het zo de fabriek heeft verlaten😀
Beste zoals Rico zegt ontbreekt er langs beide kanten een schroef .
Ik denk dat dit plat ijzer , te zien in je horloge er is opgevezen om dan onder het druk van het deksel zich op te spannen. Dus dit plat ijzer moet er uit . En op zoek naar de 2 vijsjes dus .
Hi Rico,
Aan de andere kant van het uurwerk zit geen schroefdraad voor een tweede kastschroef (zie foto). Wel trof ik in het uurwerk een losliggende schroef aan die volgens mij in de plaat van het automatisch werk thuishoort (zie 2e foto), daar ontbrak namelijk een schroef.
Al met moet ik dus op zoek naar een passend vijsje voor de kast en als het uurwerk dan vast ligt, kan het plat ijzer eruit. Klopt dat?
Niet mijn horloge, een foto die ik online vond , maar inderdaad zie je bij de exemplaren online met deze bevestiging dat er ook geen schroef zit. Hier een ander exemplaar: