Horlogemakers werkbank verlichting?

Ben eens benieuwd welke verlichting je gebruikt voor de horlogemakers werkbank…

Ben eens wat aan het rond zoeken, maar bij de horloge toebehoren groothandel spreekt men al snel van 600 euro voor een lampje.

Maar wat gebruik jij?

Ik heb deze gevonden en lijkt me meer dan voldoende?

Lamp

2 likes

Ziet er goed uit en met 1180 lumen in helder wit zal het heel fijn werken. ik heb zelf een soortgelijk lamp, iets minder lumen maar ook helder wit led

1 like

Dank u voor de snelle respons…

En nog vergeten te vragen, welke stoel vinden jullie fijn om lange tijd op te zitten? Enige voorkeur en voorbeelden?

Thx

Ik heb zelf een armatuur opgehangen met twee verstelbare spots. Totaal ongeveer 700 lumen en dat gaat prima.

!

De lamp die jij daar laat zien lijkt mij wel geschikt. Alleen de klem voor aan de tafel lijkt wel meer bedoeld om een gat onderin je tafelblad te boren dan om te klemmen, maar dat kun je wel oplossen door er een metalen plaatje tussen te leggen.

Heb zelf gewoon een Ikea bureaustoel; voor de horlogehobby zet ik hem in de laagste stand.

Succes!

4 likes

Volgens mij Kun je bij cousinsuk wel goedkopere lampen krijgen. Weet verder niet hoe goed ze zijn.

Heb nog een anders adres in GB, “hswalsh”, maar denk dat je dan steeds een adapter plug nodig hebt van GB stekker naar EU???

1 like

Waarschijnlijk wel; tenzij ze ook expliciet met EU stekker verkopen.
En anders gewoon stekker eraf knippen en een nieuwe eraan zetten. :sunglasses:

2 likes

Zou kunnen, maar dat is natuuurlijk op te lossen. Zit je nog steeds niet aan de prijs die je bij bol betaald

Dan wordt het een gedoe als de voeding in de stekker zit omdat het led lamp betreft.

Maar heb ondertussen al gegoogeld en goedkoper gevonden dan bij Bol.:sunglasses: Ik had wel Nederlander kunnen zijn.:rofl:

1 like

Ik zag het ook ja; dat is inderdaad lastiger, maar waarschijnlijk is het een redelijk universele 5 of 12v voeding; kun je overal los kopen. :sweat_smile:

1 like

Kijk eens naar een MAUL. Zo’n beetje het beste wat je nu op dit gebied kunt kopen.

1 like

Dat is precies dezelfde lamp als in de openingspost, maar wel voor minder geld. :sunglasses:

2 likes

Ohh Ok, ik had niet op het linkje geklikt :kissing_smiling_eyes:

2 likes

Tip, ga zaterdag naar de rikketik beurs, misschien is daar wel iets te koop voor een redelijk bedrag.

Had hem ook al aan deze prijs gevonden…

Lamp

Kan gelukkig BTW vrij kopen. :wink:

1 like

Ik heb nog even gekeken, prijsverschil zit hem in de lichtsterkte, het aantal gemonteerde LED’s. Maul heeft “gewone” bureaulampen maar ook hele dikke, die zijn uiteraard duurder, zoals te zien is in de opening van dit Topic.

Als ik me niet vergis zijn alle 3 de lampen dezelfde… 1180 lumen en 84 leds.

1 like

Ik heb deze


Werkt perfect, fijn lichtbeeld, is goed verstelbaar en goed te bevestigen op werkblad met de klem.
Ik heb verschillende lampen gezien en gehad ook met led maar deze heeft toch mijn voorkeur en is ook nog eens goedkoop.
Een waldmann van 600 euro is vast van betere kwaliteit maar naar mijn mening kun je dat geld beter stoppen in ander gereedschap.

1 like

6500K, daar krijg ik wel pijn van in mijn ogen. Daar zit veel te veel blauw in vind ik.

Pre-owned Waldmann hier; uit een lab. Lekker strak grijze vintage. Voldoende licht, 2x 11W uit m’n hoofd. 100 euri, van MP. Nieuwe Waldmanns zijn heel duur…

Pic van een paar jaar terug.

3 likes