Ik heb vandaag een nieuwe opstelling gebouwd. Ik werk altijd onder de microscoop en aangezien ik in Hasselt met het loepje moet gaan werken, wilde ik thuis ook een soort gelijke opstelling. Dit werkbankje staan nu op een elektrisch verstelbaar bureau om het maar is te gaan ervaren . Microscoop toch nog beschikbaar voor het oliegeven en als ik er toch even op terug wil vallen.
Wat voor soort lamp is dat precies? Is daar keuze in kleurtemperatuur en het aantal lumen? Zijn die lampen enorm prijzig? Ik heb er nu namelijk een ikea armatuur boven hangen met een flinke E27 lamp. Hier komt wel echt een bak licht vanaf.
Waldmann kosten tussen 600 en 800 euro ongeveer.
https://www.boley.de/de/shop/2466.waldmann-taneo-tunable/2039.arbeitsleuchte
Ja, dat zijn ze. Ik heb onderstaande in nieuwstaat op Ebay gekocht. Geen raster voor de lamp, maar een opaal plexiglass dat kijkt toch net iets fijner. Helaas (nog) geen LED, die zijn nog te duur voor me. Het is tenslotte maar een hobby.
Wat een onzin.
Ik zat een beetje op HF te zoeken en zag dat jij destijds voor hetzelfde dilemma hebt gestaan wat betreft deze hoge bedragen. Ben je destijds voor jouw voorgedragen oplossing gegaan op Bol? Zo ja, hoe beviel die?
Nouja, dit vergaat ooit wel verwacht ik. Wie weet staan over 40 jaar overal microscopen in de klaslokalen. Ik doe het nu maar even zoals ze het mij graag willen leren. Ik ben nu de microscoop volledig gewend, ik heb ook niet veel zin dat ik dadelijk daar flink lig te stunten daar🥲
Ik kon deze voor een aantrekkelijk bedrag overnemen dus leuke manier om het mezelf maar aan te gaan leren.
Had een led bureaulamp gekocht maar merkte al snel dat het voor mij net onvoldoende was… oude man, slechte ogen, zeg het maar.
Dus toch voor het professionele lampje gegaan en is toch wel een wereld van verschil.
Ik zal het verschil dadelijk tussen thuis en in hasselt wel ervaren. Mocht ik inderdaad hetzelfde ervaren als jij, zal ik snel naar een lamp op jacht gaan
Thanks! Ik zal ebay ook is in de gaten gaan houden. Ik ben benieuwd hoe die je gaat bevallen!
Die zijn ook aan vervanging toe, zijn nog TL lampen. Ik vindt dat verschrikkelijk.
Ja Eric zei inderdaad dat ze op termijn vervangen moesten worden. Knipperde ook een beetje zei die. Ach, kunt niet alles hebben.
Gaatje mag nog iets groter…
Je hebt gelijk.
Het is een beetje trial&error en gaatjes kleiner maken is moeilijker dan groter
Je hebt ze van Bergeon toch ook met een grote opening erin? Is dat niks? Ik moet nog maar is gaan zoeken welke vergroting etc. ik moet gaan gebruiken.
Ik gebruik voornamelijk 2.5 (4xvergroting)
Oh nice, die heb ik al dus ik ga het daar ook maar is mee proberen
als ik geen bestellingen krijg niet nee… maar mijn mailbox staat open…
'k ben niet meer zo actief hier… maar nog wel aanwezig
die grote opening is ook bedoeld om door te kijken met beide ogen… eigenlijk het “opklappen” van je loupe, zonder em op te klappen…