Horlogemakers werkbankverlichting?

Er is maar 1 lamp die echt in aanmerking komt, maar die is schreeuwend duur: de Waldmann Taneo. Dat is wat de grote jongens hebben.

1 like

Zijn wij niet

1 like

Schreeuwt nog best hard ook :face_with_peeking_eye::exploding_head:

2 likes

Ik heb op advies deze professionele lamp aangeschaft bij Pepetools in de VS.

Fijne lamp ook.

1 like

Er is ook nog soms een voorloper te vinden van Waldmann, de STE136 is een fijne lamp en zie ze gebruikt af en toe op Marktplaats of Ebay.

1 like

Ik gebruik deze al enkele jaren. Natuurlijk geen Waldmann maar meer dan prima voor de minder

1 like

Ik heb al jaren onderstaande lamp en bevalt uitstekend. Daylight lumi taaklamp heet ie :slightly_smiling_face:

1 like

Ik heb ook een Waldmann totaal geen schaduw onder de lamp, perfect dus voor priegel werk

Net gekeken welke het is en ik heb dus de waldmann taneo en geen moment spijt van gehad trouwens

Daar zijn meerdere uitvoeringen van, welke heb jij?

Deze is prettig

Is dit ook een Waldmann?

Geen idee van mijn vrouw gekregen

2 likes

Ik zag deze pas geleden:

1 like

Waldmann Taneo STZL 36R

2 likes

113573000-00741208-Waldmann_Gestaengeleuchte_TANEO_STZL_36_R-ALU-MATT-5000K-CEE_113573000-00741208-1-619e237c9f8cf

1 like

Oké, dank je wel!

Zegt dit type iemand iets? Geeft niet zo veel licht maar denk dat één van de buisjes RIP is en nieuw zullen ze sowieso niet zijn.

1 like

Ah, nee. Beiden werken wel nog. Zo’n 15W T8jes geven niet zoveel licht precies. :sweat_smile:

Eens kijken of er zinnige LED opties zijn waarvoor ik de ballast niet moet gaan bypassen. @Akrid, had jij daar niet zitten naar kijken (voor je de boel opnieuw bedraad hebt)?

1 like

Bij LED hang je de buis direct aan de netspanning. 1 kant doet dus niets (volgens mij), dus wel even kijken dat je altijd de goede kant pakt :slightly_smiling_face:. Ik denk niet dat de boel ontploft als je hem er verkeerd om in zet. LED starters zijn ook dummies. Dus fase en nul aan 1 socket knopen, andere socket draad afknippen.

1 like