Als je de tekst boven de link kopieert en in de Ali zoekbalk plakt, kom je er ook
Vreemd ja dat de link niet werkt.
Misschien heb je hier nog iets aan.
Als ik er vanavond om 00.01 uur 5 bestel komen ze op 3 euro per stuk.
Je kan nog veel meer doen met deze lampen.
50 watt is al eens de moeite! Ik heb nu 2 x 15W klaar liggen die ik dit weekend hoop in die Waldmann te krijgen, ook op netstroom maar wel nog in buisvorm.
Nee, starters voor led zijn dummies. Maar als je het volledig zelf opnieuw aan sluit kun je er voor kiezen om hem aan 1 kant aan te sluiten. Internet staat vol met schemas ![]()
Ja het is gewoon een feest om zo’n Waldmann om te bouwen ![]()
Echt enorm veel licht zonder veel hitte. Je kunt ook nog kiezen qua warmte kleur.
Mijn eerder geplaatste foto laat zien dat je van/met zo’n kleine Waldmann al een mooie stap voorwaarts kunt maken.
Bovenop in het bestaande gat een wipschakelaartje plaatsen en het vintage gevoel blijft ook nog overeind ![]()
Ja precies. En geweldig dat het zo kan.
De micro niet, veel gereedschap wel.
Ik ben intussen ook weer een paar stappen verder zonder opgeschoten te zijn. De LED buizen zijn een klein beetje beter maar niet zo veel, en ze zijn ook vrij matig uitgevoerd - de eerste 5cm van de buis geeft geen licht, waardoor het niet netjes in het midden zit. Dus toch maar aan het overwegen van helemaal van buizen af te stappen en inderdaad zelf iets in te bouwen.
Zo’n 50W floodlight zoals de jouwe is een optie, maar die zit ook wel hard geconcentreerd in het midden. Ik denk dat ik liever zoveel mogelijk van de bijna-50cm brede lamp wil gebruiken. En daar zit dan ook het probleem weer, LED modules zijn er in 40cm (met effectieve LED breedte 35-36cm) of in 50cm, wat niet past.
Idioot idee van de dag:
Twee 40cm dingetjes halen. Dat is dan 36W aan LEDs samen. Dat is dan een 20% verbetering tegenover de 2 x 15W tubes. Beetje zonde dat die Waldmann alu is, dus de magneetbevestiging kan ik al vergeten, maar bon.
Of… idioter idee #1: twee van die 50cm 25W modules halen. Maar die passen niet in de lengte, dus dan aan beide kanten het aluminium 1.5cm inkorten op de plaats voorzien voor de nutteloze magneet-voetjes. Zelf iets van bevestiging in elkaar flansen (nieuwe gaatjes, of een inklik-houder printen). 2 x 25W. Maar riskant want ik heb geen idee of de ruimte er is, en de dremel in een LED module zetten is toch wat extreem.
Of…
Idioter idee #2: twee strips van 40cm en 30W elk. Die passen wel in de lengte, maar niet vlak naast elkaar in de breedte (11 cm plaats in de Waldmann). Dus dan moeten die in een hoek gezet worden van pakweg 30 graden offcenter. En dan komt het aan op een millimeter meer of minder of dat überhaupt nog in die kast past. Maar twee strips in een hoek, dat is prima voor een werklamp - overlappende lichtbundels, geen harde schaduwen, microschaduwen voor contrast. Maar is 60W niet keihard overkill voor een werklamp?
Keuzes keuzes.
Even het draadje doorgelezen, maar wat is nou echt een goeie bureau lamp? Is zo een waldmann echt een wereld van verschil boven je bureau? En zo ja welke raden jullie aan?
Op mijn post van 4 januari zie je de kleine Waldmann omgebouwd. Op de foto eronder zie je een Waldmann van normale afmetingen. In deze passen er precies en heel mooi 2 naast elkaar in. Het kunstof melkglazen paneel kan dan ook weer terug geplaatst worden.
Inmiddels even wat led lampen bijbesteld
De smalle is dus voor andere klussen bedoeld en de dubbele uitvoering die ik ga maken kan ik dan gebruiken boven de horlogemaker bank.
Ps. Door alle extra kortingen kwamen ze op 3 euro per stuk ![]()
Twee? Maar dan heb je 100 (!) Watt aan licht. Als je rekent op ongeveer 100 lumen per Watt, wat courant is, dan zit je met tienduizend lumen. Zelfs als daar 50% van verloren raakt (LED output, melkglas), is dat nog altijd drie keer meer dan aan te raden is voor comfortabel werken (1500, 2000 max). ![]()
Ik was zelf al meer richting 2 x 18W aan het neigen hier, net om die reden.
Ik denk dat je wel een punt hebt:grimacing:
…
Maar goed, wel een leuk experiment ![]()
Boven mijn bank heb ik al een professionele lamp (Pepetools) dus dat zit goed.
Ondertussen heb ik bij mijn Waldmann de bedrading vervangen en twee van die 50 watt Ali units gemonteerd. Die 50 Watt slaat nergens op maar het is beter dan bij de originele TL buizen.
De voorschakelspoel kreeg ik er niet uit maar er blijkt genoeg ruimte om nieuwe draad te trekken in de arm.

Let niet op de rommel ![]()
Wow, lekker doorgepakt
.
Toch lijkt het op de foto of de opbrengst wel meevalt. Geen overbelichting op de foto waarneembaar iig.
Dat bedoel ik, de watten zijn in China anders dan bij ons.