Horlogemarkt

Ligt het aan mij of neemt het aantal mensen dat biedt en vervolgens niet koopt of niets van zich laat horen toe? Het is voor mij althans een grote ergernis. Geldt trouwens ook voor Marktplaats. Bij Ebay is tenminste een koopverplichting + een “sanctiesysteem” voor pseudokopers. Misschien moeten bieders zich voortaan registreren voor horlogemarkt, of is dat niet mogelijk. Henrik?

Michel, je bent niet de enige die zich soms irriteert. Ik vind het erg vervelend wanneer verkopers niet reageren op vragen van potentiële kopers en wanneer verkochte items gewoon blijven staan. Laat staan dat er erg veel neppers op de horlogemarkt staan.

Verder leidt het ontbreken van een sanctiebeleid / duidelijke regels er toe dat mensen lukraak bieden (bv euro 300 op een item dat toch echt wel voor euro 1500 weg kan gaan) en het daar dan bij blijft. Er is gewoonweg geen einddatum.

Ik pleit voor verantwoordelijke verkopers die items die niet lopen zelf verwijderen of andere, lees reëlere, prijzen gaan vragen en verkochte items verwijderen.

Ik weet het niet zeker maar volgens mij biedt de horlogemarkt ook niet alle mogelijkheden van een Marktplaats en eBay.

Gerwin

Bij Marktplaats kun je in ieder geval de pseudobiedingen verwijderen. Die functionaliteit ontbreekt bij horlogemarkt. Misschien toch maar weer een vraag en aanbod onder dit forum? Nou ja, gelukkig zijn de meeste kopers wel serieus. Ik moest mijn ergernis even kwijt.

Ik denk ook wel dat de meeste forummers het kaf van het koren kunnen scheiden. Het gaat toch vooral om de niet-wetende geïnteresseerde die met alle goede bedoelingen een nepper thuis krijgt.

Gerwin

Beste Michel,

Dat is inderdaad het nadeel van Marktplaats en vergelijkbare initiatieven, ik merk het ook. Dan ga je akkoord met een bod en krijg je vervolgens geen reactie of een antwoord als “ik heb al een ander horloge gekocht”. Er is geen koopverplichting. Maar het gaat vaker ook wel goed.
Ik heb zelf trouwens geen directe invloed meer op horlogemarkt sinds het horloge.paginamarkt.nl is geworden. Startpagina heeft dit project opgepikt en proberen het zo optimaal mogelijk te maken. Het voordeel is dat ze erg secuur te werk gaan, nadeel is dat je niet meer onderwerp specifiek dingen kunt aanpassen en het wat langzaam gaat.

Groeten,
Henrik

Ok Henrik bedankt voor je bericht. Jij hebt nu ook wel wat meer omhanden denk ik zo he?