Soms heb je dat wel eens. Hé, een leuk klokje op de markt. Zoekfunctie van het hf gebruiken is vaak verstandig. Blijkt deze al een x aantal keer op het forum geflipperd te zijn, en nog duurder geprijsd dan in het eerste verkooptopic.
Checken jullie de (forum) geschiedenis van een horloge? Wijzen jullie de verkoper op dergelijke zaken? TS vraagt zich af hoe jullie daar mee om gaan.
toch niet zo’n topic hé
Egotrippert…doe mij ook zo een rakkert!
Ontopic.
Om wel klokkie gaat het?
Ik vrees het ergste
Maar, een nieuwe verkoop is een nieuwe verkoop.
Er is nergens een regel dat dit voor het aankoopbedrag moet.
En ach, het is meestal tientjeswerk…
In de “spirit” van het forum vind ik dat niet kunnen…
Ik doe zelf idd ook vaker effe checken wat 'ie de eerste keer kostte.
Er zijn van die horloges die binnen 3 maanden 5 eigenaren hebben gehad…de sletjes
Okay, rondje voor het hele forum
Snap ik maar toch. Principe of zoiets. Wijs je de verkoper daar dan op, ga je pingelen, pak je de uhrforum link erbij…
Tuurlijk kan je vragen wat je wil, en het is net wat iemand er voor over heeft. Maar persoonlijk vind ik het niet netjes edoch marktplaatswaardig.
Noem even naam en rugnummer. Aan dit soort algemeenheden hebben we niets. Aan de schandpaal zo’n typ. Pak de pek en veren
Waar is Jaap, die kan dit zo mooi aan de kaak stellen … Oh wacht
Ik zou het ook niet doen.
Hoewel een monster 1e gen. is nu iets meer waard
dan 2 jaar geleden bijv.
Zo werkt de markt nu een maal.
Ik heb hier nog niks echt verkocht(naast een gratis klokje) dus praat niet voor mezelf.
Maar kan het niet zo zijn dat ze “korting vragen” incalculeren.
Dat doe ik eigenlijk alleen op marktplaats, want daar is het ook echt nodig
Laten we dat niet doen, dan wordt het een chips en colatopic @drex: uiteraard ligt dat aan het merk en de staat etc.
Voorbeeld: ik verkoop een zgan monster voor 180. 3 maanden later komt hij op de markt in een gedragen staat, iets met oppvlakkig en wegpoetsbaar voor 200. Beide verkooptopics heb je gezien en je hebt interesse in het horloge. Zou je me op die gegevens wijzen, trap je er een mp bod in of laat je hem op voorhand voorbij gaan? Disclaimer: fictief voorbeeld.
Als je het over die Damasko hebt, heb je geen gelijk.
Laten we dat wel doen. Anders wordt alleen een zeurtopic met veel vaag algemeen gelul in de ruimte.
Overigens ben ik van mening dat iedereen mag vragen wat hij wil. Is de vraagprijs te hoog wordt er niet verkocht of heeft de koper z’n huiswerk niet goed gedaan.
Ik zeg het lekker toch niet. Het maakt ook niet uit welke advertentie de aanleiding is voor dit topic. Meestal zijn ze legit hoor, en zijn de prijsverhoudingen behoorlijk scherp. Ontopic; het is de vraag wat u zou doen in een dergelijk geval.
Snap de consternatie niet, als je een klok verkoopt dan komen de koper en verkoper, als het goed is, een prijs overeen.
Mocht die zelfde koper de klok de volgende dag voor meer te koop zetten dan heb je er als verkoper toch te weinig voor gevraagd of te ongeduldig geweest.
Dit kan je de kopende partij niet kwalijk nemen is mijn mening.
Maar ja zoveel mensen zoveel meningen. Doe mij ook maar een biertje.
Kopen als ik het de moeite waard vind en voor mij de prijs rechtvaardig vind,want wat als een eerdere verkoper dat horloge ver onder de waarde op HP…eh…HF ( HP is natuurlijk wat anders ) verkocht heeft.
Als ik niet van plan ben te kopen doe ik niets. Zie mijn post hierboven.
Als ik wil kopen is de info over eerdere prijzen (of dat nu precies dat horloge was of vergelijkbare) mooie input voor de onderhandelingen.
Thanks, helder!
Je kunt overigens aan een vraagprijs niet zien waarvoor de verkoper uiteindelijk bereid is te verkopen. De één vraagt een prijs zonder de bereidheid verder te zakken, de ander vraagt wat meer, om wat in prijs te kunnen dalen. Ik zou dus nooit reageren via pb verder.