Iemand ervaring met het horlogemerk Islander?
Prijs/kwaliteit verhouding van dit merk lijkt erg oké.
https://longislandwatch.com/islander-watches/
Geen ervaringen met de horloges zelf. Weet wel dat een groot deel is gebaseerd op de skx van Seiko. Zie Interview dappered
Eigenaar (Marc) vind ik overigens wel een enthousiast persoon. Heeft ook leuke YouTube filmpjes gemaakt met Urban Gentry.
Vind zojuist een podcast over de horloges (heb ik nog niet geluisterd, dus don’t shoot mocht het niks zijn ). https://watchclicker.com/interview-with-marc-of-long-island-watch/
Wel rekening houden met invoer, mocht je er één bestellen.
Succes.
Wander
13 in een dozijn
Vind het helemaal niks, lijkt me een plakmerk.
Dat klopt maar is ook te verwachten met deze prijsstellingen. Relatief jong horlogemerk dit (2019) wat in 1e instantie voor prijs/kwaliteit gaat. Zitten wat mij betreft best wel een paar leuke modellen bij in hun collectie.
Namaak Seiko
Voor €395,- koop je ook een echt merk.
Eentje met dure marketeers, efficiënte productie en betere waardevastheid?
Soms zijn die kleine merken wel bang-for-the-buck. Toch als je niet van plan bent om te flipperen.
Ik kende het merk al een tijdje en vind er wel leuke combi’s tussen zitten. Anders dan andere merken en vooral hippe kleurtjes.
Of je er van houdt is een tweede en niet echt rendabel om naar Nederland te halen ivm invoering etc.
Deze vind ik toch wel erg nice voor de zomer
Ja gaaf zomers kleurtje deze!
Ik heb er inmiddels twee De ISL02 omdat die alles biedt wat de SKX niet (meer) kan en een ISL54 omdat ik die op een Hirsch Robby fantastisch vind.
Uiteraard is de ISL02 gebaseerd op de SKX maar dan met saffier, keramische bezel, hacking, handwinding een betere band, dus ik vond dat een betere keus dan de 5KX, (die heb ik ook liggen maar zelfs na het wisselen van de bezel blijft deze in de doos)
Long Island Watch is een sympathiek bedrijf maar pas wel op als je besteld want de douane heeft zo z’n eigen ideeën van waarde.
Beetje late reactie, maar ik vind sommige reacties hierboven over plakmerk en hommages wel wat scherp. Eigenlijk heb ik helemaal niet zo’n negatieve indruk van dit merkje. Natuurlijk, die Marc is gewoon begonnen als online handelaar met SKX-clones onder zijn eigen merk, maar intussen heeft hij toch ook wat modellen waarvan ik nou niet meteen zie waar het dan een homage van is, en dan meestal ook nog in verschillende kleurstellingen en uitvoeringen. Bijvoorbeeld:
Port Jefferson:
Deze vind ik behoorlijk geslaagd en de specs lijken dik ok. Het is dat ik geen behoefte heb aan nóg een duiker maar anders zou ik zowaar in de verleiding komen.
Brookville:
Dat zou je nog een SARB-homage kunnen noemen, maar afgezien van de vorm van de kast vind ik dat toch ook nog wel meevallen. Ook dit vind ik wel een mooi dingetje voor het geld.
Wat wel een punt blijft is uiteraard dat je zomaar pak hem beet een kwart van de prijs erbij op moet tellen aan BTW bij invoer, maar daar kan die beste man natuurlijk weinig aan doen.
Idd leuk horloge met mooie specs.