Gister liep ik met mijn vrouw door den Bosch en zag toevallig een pand met horloges in de etalage. De deur was open en in enthousiasme raakte ik aan de praat met twee ondernemers die daar “on site” bezig waren met het ontwerpen van hun NEEV horloges.
Mijn rikketik gaat harder kloppen als je elkaar kunt vinden in passie voor design en aandacht hebt voor het eindproduct. NEEV ontwerpt/produceert/assembleert zowel quarts als automatische uurwerken vanuit Japan (citizen) en het detail op de verschillende horloges die ik heb vastgehouden vond ik boven het prijsNEEVau
Gister niet direct een gekocht, maar wel een mooie horloge doos meegenomen. Ik wens heren ondernemers heel veel succes en misschien wat liefde en/of feedback vanuit ons forum. Ik ben in ieder geval enthousiast
Ik liep er vandaag ook langs(naar de kookwinkel paar deuren verder). Toch knap/stoer dat ze een eigen winkel hebben. Ik ben niet binnen geweest. Zag prijzen in de etalage van rond de 300-400 euro.
Het merkteken vind ik echt niet mooi. De ontwerptaal mag nog uitgesprokener en herkenbaarder worden. Die GMT kiest al wel iets meer richtig en in de integrated rechthoek vorm met de glinstersteentjes zit ook wel wat. Opmerkelijk dat ze er al sinds 2019 zijn. Net welke modellen zijn ze begonnen?
Wat mij betreft niets mis mee, kan me wel voorstellen dat het huidige font van het merkje op de dial als “te prominent” aanwezig. Als jong merk wil je natuurlijk ook naamsbekendheid. Maar wanneer het merkje in een seiko king quarts sublogo stijl wordt gegoten is dat misschien een verbetering.
Wat betreft de feedback over de kast, smaak is persoonlijk natuurlijk, echter zou een traditionele kastvorm weer als weinig origineel beoordeeld worden. Ieder zo zn mening natuurlijk.
Nou, ik vind van wel, oom. 't Is net zo cringe en pseudohip als Omnibuzz of Burgerz, en dan ook nog eenz veel te grood op die wijzerplaad. Maar als jij het mooi vindt, no probz.
De designelementen zijn wel duidelijk. We pakken 6 bekende horloges en halen een element eruit en dat plakken we samen tot één… En dan krijg je dit. Om weer even in de straattaal te blijven: ik vind het skir.
De Square die ze alleen met diamantjes/steentjes produceren is veel toffer dan die wantstaltige duik en GMT horloges. Die kastvorm daarvan spreekt me absoluut niet aan, wat ook in lijn is met het feit dat ik een liefdeskind van een Nautilus en een PRX nooit ga kunnen waarderen.
Maar ja, 28mm breed is vrij fors for een dame, als het om vierkante kasten gaat, terwijl 7mm dikte wel weer goed is, dus als ze die vier lullige steentjes weg haalden hadden ze daar zomaar een passabel herenhorloge gemaakt. Ik vind zelfs de bi-color tof.