Horlogemusea, iemand tips?

Hallo, ik weet niet of dit in Algemeen hoort, maar het is horloge-gerelateerd dus plaats ik het maar ff hierzo. :slight_smile:

Aankomende zomer heb ik tot op heden nog geen plannen vwb een vakantie, maar een weekje reizen zie ik wel zitten, zo lijkt het me ook leuk om eens Zwitserland te doorkruisen en ja, als je in Zwitserland bent moet je natuurlijk ook ff langs de bekendere merken. :slight_smile:

Alleen, waar kan je nou het beste heen?

Het Patek Phillipe museum lijkt me nog eens heel mooi om te bezoeken, iemand daar al eens geweest? (kan je daar gewoon kaartje kopen en naar binnen of moet je eerst reserveren… hoe gaat dat?) Of langs de grotere en bekende juweliers gaan… afijn, genoeg te doen. Maar wie heeft er nou nog echte tips om te kunnen gaan doen!

Alles is welkom. :smiley:

Dag Jaap-wim

Kijk even op watchvalley.ch. Het PP museum is zeker de moeite waard !

Gr Jasper

Hee bedankt, er staat een hele Watchmaking route zie ik al. :smiley:

Ik ga de site nog ff verder uitpluizen. super! (tu)

Op de horloge.startpagina.nl , onder “Horlogereizen, Toerisme” vind je tips voor Duitse en Zwitserse horloge-reizen,
Maar niemand schijnt aan Engeland te denken. Mocht je eens in Londen zijn, dan is “The clockmakers’ museum” ook erg de moeite waard.
@ Henrik; misschien een idee om onder “musea” te zetten?

http://www.clockmakers.org/

Bel als je naar IWC wilt ze van tevoren even op. Ik wilde er maandag heen maar toen bleken ze hun museum wegens verbouwing nog niet geopend te hebbben. Kan zelfs zijn dat het nog helemaal niet op en is voor publiek maar dat is in de toemomst wel de bedoeling.

En dan gaan we allemaal naar Zwitserland… dit weekend was ik in Ootmarsum (ja, ja in Ootmarsum!) en daar kwam ik toevallig terecht in Chronomium een klein museum van (hoofdzakelijk) klokken en torenuurwerken. Helaas had ik erg weinig tijd, maar een zeer enthousiaste man had mij wel uren kunnen bezighouden. Ga vooral ook even op zolder kijken.
Om er nou speciaal naar toe te gaan, maar als je toch in de buurt bent zeker de moeite waard!
Hoor graag reacties

Daar ben ik ook geweest, heel erg leuk om doorheen te lopen!

Ik heb 'm op de klok.startpagina.nl toegevoegd, goede tip.