Horlogen kopen als belegging via de holding

Ik denk dat je beter naar een beleggingsforum kunt gaan.

3 likes

Ik heb er in het verleden ook weleens naar gekeken. Je kunt bijvoorbeeld ook kunst kopen in je holding, dat wordt nog weleens gepromoot. Uiteindelijk ben ik afgehaakt, ik weet de reden niet meer.

Maar zoals anderen ook al zeggen, een Datejust of IWC als belegging
 Heb je met je stocks wel nagedacht?

1 like

buiten het beleggen om, gaat t meer om dat ik via mijn holding een horloge kan kopen wat ik met trots dagelijks kan dragen.

Wees niet bang, er staan er altijd wel een paar koud in huize Meewtje. Mocht er onverwachts visite komen is het toch armoede als er geen bier koud staat.

maar tnx voor het meedenken, dat waardeer ik. :wink:

1 like

image

Het is niet puur om te beleggen, wil leuke horloges hebben en vroeg me af of iemand ervaring had met het kopen van horloges in een BV.

1 like

Gewoon dividend uitkeren en kopen dat horloge. Een Datejust/IWC ga je geen rendement op halen en de belasting op zulke bedragen doet ook niet zo veel pijn. Koop je een Patek van xx(x)K dan is het een ander verhaal.

Ik zou het even aan je accountant vragen, hier op HF ga je denk ik niet verder komen.

1 like

dank voor je antwoord, ja dividend uitkeren en kopen is idd ook een optie, maar zonder dividend uit te keren dacht ik dat ik een horloge in de holding ook kan aanmerken als “belegging” en zo kan aanschaffen

Is de vraag niet eigenlijk gewoon ‘kan ik een horloge opvoeren als kosten voor de zaak zodat ik er geen belasting over hoef te betalen’? Het antwoord daarop zal over het algemeen ‘nee’ zijn.

8 likes

Dit forum

2 likes

Pff daar gaan we weer
 Als je het geld niet gewoon kan opbrengen om een Rolex / IWC te kopen voor jezelf kan je beter naar wat horloges in een lager prijssegment gaan kijken. Zitten ook mooie tussen. Als je kennelijk allemaal fiscale trucs moet uithalen om het te kunnen betalen zijn deze merken gewoon niet voor je weggelegd.

Maar ja

b5df2823e61e5d8118226426d109fcfdca9d8102165baccc4c96c1a594385677

4 likes

Ja die zegt dus dat het aangemerkt kan worden als “belegging” echter vroeg ik me af naar ervaringen hier op de forum, wat jullie ervaringen daarmee is

Off topic.
Topicstarter is tl1 en kan geen off topic onderwerpen starten