Ik ben bezig met een schoolopdracht voor horlogeopwinders voor luxe/dure mechanische horloges (waaronder Rolex). Ik heb op dit moment de vraag, indien jullie een horlogeopwinder zouden willen kopen (van boven de 2000 euro), via waar zouden jullie het aanschaffen. Is er een specifieke website voor zulke accessoires? of zouden jullie persoonlijk een bezoekje brengen aan een vertrouwde filiaal? Of wellicht iets anders. Alvast bedankt!
Een horlogewinder van tweeduizend euro?
Ze zullen bestaan, maar die markt lijkt me klein.
Mocht iemand voor die prijs een winder op de markt brengen dan praat je waarschijnlijk over een kleine oplage en enkelstuksproductie.
De waarde zit dan niet meer in het technische nut maar in de exclusiviteit, verwerkte materialen en gebakken lucht.
Als iemand voor een dergelijk bedrag zoiets exclusiefs wil kopen dan wil hij of zij daar zeker de behandeling (gebakken lucht) krijgen die bij deze standaard horen. Dus zal het niet via internet besteld en uitgezocht worden, maar in een winkel of er komt een adviseur aan huis.
Wat is nu precies je vraag- en probleemstelling voor je opdracht? waarom dit onderwerp? hoe kom je bij EUR 2000,-?
Als je je vraag wat beter formuleert ( zoals je zou moeten doen op HBO) dan krijg je denk ik ook wat betere antwoorden.
Maar je merkt aan de reacties al dat je in ieder geval qua prijsstelling terug moet naar de tekentafel.
Slim. Je zou eigenlijk een soort pauzeknop moeten hebben voor internetaankopen na 10 uur ‘s avonds.
Moet er niet aan denken dat er ineens 100k is afgeschreven en je geen idee meer hebt waarvoor ook alweer.
Wat een idioterie, een winder maakt het niet uit wat erin komt voor luxe of kostbaar horloge (duur is het nooit voor de koper, enkel een waardeoordeel van degene die het niet willen kopen…l)
Excuses als dit dom klinkt. Ik heb de website bekeken, maar is het online bestellen of persoonlijk langs gaan? Ik kan het niet met zekerheid zeggen haha.