Horlogeplaatjes op z’n scherpst!

Die heb ik wel, maar misschien kan ik beter nog even investeren in een statiefmount voor de lens, anders ligt het zwaartepunt weer zo ver van het statief.:thinking:

Gewicht en omvang. Verschil tussen systeemcamera en dslr.

Ter illustratie. De lenzen zijn bijna vergelijkbaar, alleen de Canon is wat lichtsterker. Verschil is er zeker qua bediening maar Fuji heeft veel ouderwetse knoppen en dat werkt best fijn.

1 like

Dat hangt van statief af, bij die van mij maakt het niet veel uit. Ik heb een Benro Travel Angel. Op zich prima maar niet persé heel zwaar ofzo.

2 likes

Ik ga er eerst wel eens lekker mee stoeien, extra aankopen kunnen altijd nog. :sunglasses:

1 like

Toch nog maar eens het archief opengetrokken.
Allemaal geschoten met mijn Samsung Galaxy S7 en héél lichtjes nabewerkt; alleen ietsje gespeeld met de belichting en, in het geval van de Omega, met de horizon.

Let op de reflectie van de wijzer! :wink:

8 likes

Pruts altijd maar wat met een oude instap spiegelreflex, een Canon 1000d en de 18-55mm kitlens met omkeer ring, met deze resultaten tot gevolg.

24 likes

Met een telefoon kun je zeker ook prima foto’s maken. Maar voor mooie achtergrond onscherpte moet je toch echt bij een goede camera zijn😎

Het lijkt me erg leuk om eens te experimenteren met een fatsoenlijke camera, maar dat is budgettair simpelweg geen optie. Ik zal binnenkort eens de iPhone 8+ van mijn vriendin eens lenen. Ik ben benieuwd of dat beter schiet dan met mijn (twee jaar oudere) Samsung Galaxy S7. De mijne heeft in ieder geval een pro modus waarmee je tot op zekere hoogte de baas bent over de camera. De iPhones hebben geloof ik alleen vooringestelde programma’s zoals portret. Maar dat is dus allemaal autofocus-werk.

2 likes

Die 8+ heeft volgens mij 2 camera’s voor betere scherpte-diepte. Ben benieuwd!

En met de camera+ app heb je ook meer controle.

Foto’s kun je een beetje nabewerken met bijvoorbeeld SnapSeed. Helemaal gratis en voor niks.

2 likes

Mobiel nabewerken moet ik niet hebben, ik wil het op mijn grote scherm zien en ik gebruik de opties die in Windows10 zitten. Ik wil niet zeggen dat het uitgebreid is maar het doet wel wat het moet doen en je bent de baas over wat er gebeurt. Geen korrelige k*t filters waarmee je de kleuren verpest dus.

Ik gebruik eigenlijk alleen deze opties:

Niet helemaal waar. Als je je vinger langer op het scherm houdt zet je de focus vast.

2 likes

Ik sinds kort een EOS M100 met 28mm macro prime lensje, bevalt prima, en met een 750 euro voor de set moet je de bank niet breken.

19 likes

Maar ook met m’n gsm, een LG G6, zijn leuke dingen te doen…

12 likes

Mooie foto’s en nog mooiere horloges met name de eerste en derde Omega’s!

2 likes

Kan ik ook niet achterblijven, ik heb een Sony spiegel reflex met macro lens.
Soms bewerk ik een beetje met Instagram maar verder niks eigenlijk

16 likes

Damasko kroon met iPhone vijf, uit 2012:


Heb alleen een best complete analoge set, al lang niet meer gebruikt. Duurt zo lang voor je je foto’s hebt…

6 likes

Eigenlijk gebruik ik alleen maar de iPhone. Wel een 8 of een X:

6 likes

Wat is dit voor onderdeel??

Ik ben dat ook aan het overwegen toevallig. Ik hoor alleen allerlei gemengde verhalen over hoe Adobe Camera Raw omgaat met de X-Trans RAF bestanden (problemen met name met groene kleuren / bladeren). Ik wil mijn LR workflow niet opgeven en heb ook niet echt trek in een third party RAW converter. Ervaar jij dit probleem of helemaal geen last van?