Horlogeplaatjes op z’n scherpst!

Ho ho!
Af en toe passeren hier parels van horloges op parels van foto’s! Zij die zich wat dieper in fotografie verdiepen kunnen soms toppers afleveren. Je hebt niet per se een digitale spiegelreflexcamera nodig om scherpe plaatjes te nemen maar diegene die er toevallig een rond hebben slingeren, wat gebruiken jullie van lenzen? Ik gebruik meestal (tenzij foto’s on the go) een macrolens of een 50mm prime met of zonder ringflits! Ik ben benieuwd naar anderen hun materiaal, natuurlijk met nadruk op horloges ( is hier geen nikon forum :roll_eyes:)

11 likes

Niets anders dan telefoon, maak gebruik van de juiste lichtinval en scherp ze wat aan.


Zijn ze dan super? Nee, maar zo blijft het een hobby en hou ik nog tijd over om te knikkeren :rofl:

43 likes

Mag er best zijn! :ok_hand:

1 like

Prachtige foto !

1 like

Vaak telefoon…

Voor een NA haal ik een Olympus boven met 60mm macrolens die ik eigenlijk gebruik voor foto’s tijdens het duiken.

19 likes

Als je nog even je best doet hier haal je een hoger trustlevel. In het offtopic gedeelte is een mooi topic over fotografie. Er zijn een aantal leden bij die niet onverdienstelijke foto’s maken!

4 likes

Als ik er echt zin in heb en er tijd voor wil maken, dan of een Olympus E30, of een Olympus OMD-EM5.
KEN_3013_1
Meestal dan met een Zuiko digital 50mm F2 macrolens


En in een echt dolle bui met een gemodificeerd oud balgapparaat (twee sledes op elkaar) met een novoflex ballen van 105mm, of via een omkeerring wat oud analoog glas. Maar dat gebeurt niet meer zo vaak tegenwoordig.
s-l300
En uiteraard met statief. (Hardwarefotoos van het web geplukt).

2 likes

Ik vond de lichtinval deze dag, enkele maanden geleden, buitengewoon geslaagd!

7 likes

Ik vond deze wel aardig gelukt…Damasko DA47 in het donker.

13 likes

Zal ik effe uitzoeken als ik mijn volgend level bereikt heb :slightly_smiling_face:

Met de iPhone, best aardig toch?

25 likes

Ik heb me de laatste jaren aardig toegelegd op horlogefotografie. Daarvoor gebruikte ik een Canon 50D met f2.8 17-55 zoomlens en een Canon f2.8 100mm macrolens. Soms een Canon G12. Momenteel ben ik bezig om over te gaan naar een nieuw systeem namelijk Fuji X serie. Ik fotografeer altijd in RAW en bijna altijd met statief. Beeldbewerking doe ik in LightRoom en soms Photoshop. Dat levert best mooie beelden op.

69 likes

Wat is nou het voordeel van Fuji X t.o.v. een DSLR?

Enkele amateuristische pogingen mijnerzijds:

27 likes

Kom ik aan met me samsung telefoon :grin::grin::grin:

Heb al bijna een week deze binnen, maar door allerlei drukte deze week nog steeds geen tijd gehad om er eens lekker mee te spelen. Misschien morgen. :sweat_smile:

7 likes

Ik heb de voorloper van deze, nog zonder usm en het is een schitterend objectief waarmee top resultaten te behalen zijn. Voorwaarde is wel een statief trouwens.

1 like

Zeer fraaie foto’s!

Maar eh… :joy:

2 likes

Hahaha, scherp! :joy:

Hier gewoon met de telefoon…en een beetje filteren :sunglasses:

10 likes