Horlogeprijzen in Japan 🇯🇵

Beste horlogeliefhebbers,

Voor velen van ons is een reis naar Japan een droom, niet alleen vanwege de rijke cultuur, maar ook door de bijzondere horlogemerken die daar in eigen huis worden geproduceerd.

Japanse horlogemerken staan bekend om hun kwaliteit en innovatie en hebben zich daarmee stevig gevestigd als een van de belangrijkste spelers in de horlogewereld.

In dit topic wil ik jullie meenemen in de Japanse winkelprijzen en laten zien welke horloges je eventueel kunt aanschaffen tijdens een bezoek aan Japan.

Belangrijk om te weten: de genoemde prijzen kun je omrekenen naar euro’s door het bedrag te delen door 173 Yen.

Laten we beginnen met Casio Made in Japan:

Citizen :camera_flash:

Seiko :camera_flash:

Grand Seiko :camera_flash:

Tot slot. Handig om te weten…

Koop je horloge bij een Tax Free winkel in Japan en laat je paspoort zien bij aankoop, dan krijg je de 10% tax refund terug :wink:

43 likes

Wat een hoop werk en wat aardig van je

5 likes

Voor die SBGR261 zou ik zo het vliegtuig instappen :grin:

1 like

Dankje

Begrijp je volkomen :smile:

9 likes

Ah leuk! Bedankt voor de fotos! Ik had vorig jaar ook de prijzen van toen gepost in een verslag, maar de yen is nu nóg verder gezakt (maar ondertussen heeft Grand Seiko ook weer z’n prijzen verhoogd…).

Nog een tip voor shoppen in Japan, bij Mitsukoshi/Isetan kun je als toerist een kaart halen waarmee je nog 5% korting op je aankopen krijgt (sommige merken waaronder Rolex zijn wel uitgezonderd).

3 likes

Maarre … Heb je ook iets leuks voor jezelf meegenomen?! :smiling_face:

2 likes

Leuk om te zien. Prijzen zijn duidelijk lager dan hier en met nog eens 10% korting helemaal. Jammer dat op Schiphol terugkomen met drie horloges om elke pols waarschijnlijk niet door de marechaussee wordt geaccepteerd :joy:

Voor wie houdt van hoofdrekenen: ik moest even nadenken hoe om te rekenen want delen door 173 kan ik niet uit mijn hoofd. De laatste drie cijfers eraf en dan keer zes kan ik wel en dat heeft een foutmarge van minder dan 4%. Eventueel nog 1/25 eraf halen om binnen een half procent te komen.

9 likes

Bedankt voor de foto’s en prijzen, is serieus goedkoper dan hier

1 like

Bedankt voor je tip :+1:t4:
En natuurlijk heb ik wat meegenomen :wink:

1 like

Leuk om te zien. Beetje conceptueel, maar we overwegen een reis richting Japan volgend jaar. Horloge-focus zal matig zijn, maar bij kans natuurlijk een kijkje nemen!

Ik pak 60% van de prijs in Yen, en deel dat door 100. Zelfde idee maar dan andersom, zeg maar :grimacing:

1 like

Kunnen we bestellingen gewoon aan je doorgeven?

2 likes

Hier ook ja :star_struck:
Dank voor het delen, als ik er ooit een keer geraak staat watch shoppen ook zeker op de planning

1 like

Valt wel mee toch, met 10K kom je best een eind (Japan dus :grin: )

Als ik zou moeten kiezen tussen een duur horloge hier kopen of een goedkope Casio oid in Japan gaan halen dan kies ik altijd de tweede optie :wink:

1 like

Ach ja gelukkig heeft m’n vrouw ook een pols :rofl:

3 likes

Dank je wel!

Maar ze blijven duur. Nooit zal ik voor meer dan 300 euro aan een horloge besteden. Vind ik zonde eerlijk gezegd.

2 likes

:joy::joy::joy:

Niet met een gezin van vier in de zomervakantie :sweat_smile:.

Wij zijn vorige maand teruggekomen van 3,5 week Japan. Oprecht de meest interessante reis die wij ooit gemaakt hebben. En je valt van de ene in de andere verbazing, echt heel gaaf.

De prijzen liggen idd iets lager, toen wij er waren was 1000 yen 6 euro. Maar ik vond het de moeite van meenemen niet waard. Alleen mijn dochter heeft een JDM Seiko gekregen voor haar verjaardag, dat scheelde de helft met een vergelijkbaar Nederlands exemplaar.

7 likes

Hoe graag ik het zou willen, helaas

Klopt, neem de eerste automaat horloge van Casio als voorbeeld kom je uit rond de 200 € en de Casio Oceanus 270 € :wink: