Horlogeprijzen.

Copyright jfk.men.

3 likes

En nu … :thinking:

Zo’n linkje droppen zonder eigen mening of context. Ik snap dat nooit zo goed. Is dit het doel van een forum, zomaar wat linkjes delen met elkaar?! Over de inhoud: Nogal stemmingmakerij en weinig feitelijk/wetenschappelijk wat mij betreft. Duidelijk een artikel waar de schrijver belang bij heeft, schreeuwerig Youtubefilmpje erbij. Teken van de tijd. De inhoud doet er niet meer toe. :sunglasses:

Fijn weekend(topic)!

:beers:

19 likes

Vrij belabberd ‘artikel’.

1 like

Jip ik ben gestopt na de absurde kop :

Horlogeprijzen kelderen, dus is het tijd om te investeren?

Dit heeft niets maar dan ook niets met liefhebbers van horloges te maken.
Snap niet waarom dit gepost wordt, maar vermoed dat dit aan mijn eigen kortzichtigheid ligt :slight_smile:

4 likes

Wat ik dan weer een beetje kort door de bocht vind. Als de prijzen dalen dan is dat toch ook van belang voor liefhebbers?

Weer een ‘horlogeartikel’ geschreven door een geldbeluste investeerder in plaats van een horlogeliefhebber. Gaap.

2 likes

@AB64
Mensen die horloges als investering zien vind ik geen liefhebber, dat is waar ik op aansla.
Beter nog dat zijn de koekwauzen die het mij zo lastig hebben gemaakt om bij de AD mijn favoriete horloge te kunnen kopen.

Mijn mening een horloge draag je en koop je niet om hem met de stickers eromheen in de kluis te leggen in de hoop hem met dikke winst later weer te kunnen verkopen (aka investeren).

Dus kort door de bocht misschien wel, maar wel mijn waarheid.

8 likes

Dit hele artikel interesseert me nog minder dan nix.
Nogal logisch met mijn verzameling.
Zet je dit zelf even in off topic?

2 likes

Hele verhaal staat erg ver af van hoe ik in de horlogehobby zit. Maar goed, ik lees dat ik, met uitsluitend horloges onder de 10K, ook maar een starter ben. Ik heb dus nog veel te leren.

2 likes

Ik begrijp dat je dat vindt.
Het artikel is ook niet bedoeld voor liefhebbers maar voor investeerders.
Maar ik zie dat overigens niet zo zwart/wit. Ik heb een vriend die echt een whiskyliefhebber is en heerlijk kan genieten van, en vertellen over whisky. Maar hij koopt en verkoopt ook whisky als investering om winst te maken.
Voor mij kan dat dus wel degelijk samen gaan.

Daar komt bij, als ik als liefhebber in het artikel lees dat de prijzen dalen dan betekent dat voor mij als liefhebber dat het horloge wat ik graag zou willen hebben mogelijk binnen mijn financiële bereik komt.
En dus is het artikel voor mij, en andere liefhebbers, informatief en ben ik het dus niet eens met

2 likes

@AB64 we hoeven het ook niet eens te worden :slight_smile: ieder zo zijn eigen manier.
En ik reageer sec op het artikel dat door TS gepost wordt waarbij ik me afvraag in hoeverre dit met liefhebberij te maken heeft.

Sois leven en laten leven al blijf ik wel bij de mening dat het een waardeloos stuk is en niet met dan een click bait.

Overigens ben ik ook een enorme Whisky liefhebber waarbij alle flessen die ik heb ook gedronken worden / geopend zijn.

Ook hier betracht ik mijn eigen motto / principes net als met horloges, ik verkoop ze zo goed als nooit (met 1 uitzondering de moon swatch wat een dermate grote teleurstelling was dat ik hem snel maar zonder enige winst van de hand heb gedaan)

Geld verdienen doe ik wel met mijn professie, mijn hobby’s/ liefhebberij mogen gewoon geld kosten.

1 like

Sieraden zijn geen investering, die koop je om andere redenen, ik heb net een andere sieraad anders dan een horloge gekocht bij de huidige goudkoers, denk je dat ik dan wakker lig als de goudprijs zakt, nee want dat is niet relevant.