Ik heb nog nooit maar dan ook nog nooit te weinig gekregen bij een sjiek restaurant met of zonder sterren.
Als je nog naar de frituur wilt heb je gewoon te weinig gegeten én gedronken
Wordt tijd voor een nieuwe baan dan
Ik heb nog nooit maar dan ook nog nooit te weinig gekregen bij een sjiek restaurant met of zonder sterren.
Als je nog naar de frituur wilt heb je gewoon te weinig gegeten én gedronken
Wordt tijd voor een nieuwe baan dan
Tja, werk tegenwoordig in de zorg ;). Zou het niet waarderen als er op kosten van de maatschappij duren etentjes georganiseerd werden.
Buiten dat heb ik een prima loon maar vooral top arbeidsvoorwaarden en een leuke werksfeer.
Heel erg niet mee eens. Op o.a deze beurs heb ik juist de beste deals gedaan omdat er mensen staan die enkel naar deze beurs gaan… aangezien het zo uit m’n hoofd maar twee keer per jaar is, is er juist soms heel uniek en vers (in de zin van vintage horloges) aanbod.
Maar het is vast ook maar net waar je naar zoekt, hoelaat je bent en een beetje mazzel.
Dan heb jij inderdaad meer geluk gehad als mij. Ben er zelf ook maar 1 keer geweest en dat viel toen zo tegen dat het voor mij niet meer de moeite was om terug te keren.
Wie weet zit er dan toch ooit een nieuw bezoek in, bedankt voor het delen van jouw goede ervaring
Ik heb zojuist een rondje gemaakt.
Gemoedelijke sfeer, leuke gesprekken met verkopers, en ook nog wat kunnen scoren:
Een trench (lopend), een duiker (defect), een tangetje waarvan ik vermoed dat je daar minuutpijp mee kan knijpen, twee aambeeldjes en een Bergeon presto:
Ik heb wel eens slechtere ochtenden gehad
Dank voor dit topic en ,allen ,het delen van culinaire regionale hoogte punten …andere hobby van me
Ik heb me erg goed geamuseerd. Het is klein, maar ik vind het toch een stuk aangenamer dan bijv. de rikketik. De sfeer is vergelijkbaar met typisch Waalse brocante marktjes, alleen wat minder nors. Een oude aftandse loods, van die slappe broodjes en het gevoel dat je weer even een reis door de tijd maakt.
Ik heb vandaag (buiten de graai-bakken), geen namaak of opvallende franken gespot, in tegenstelling tot bij de rikketik, waar ik het toch regelmatig de spuigaten uit vind lopen kwa niet kloppend handelswaar. Ook geen geduw of getrek, vreemde figuren die de indruk wekken dat ze je proberen te zakkenrollen of andere gekkigheid.
Erg prettige ervaring met leuke horloges. Vooral vintage. Twee stelux bandjes gekocht en leuke contacten gelegd.
Ik snap niet waarom er hier niet meer animo voor is op HF. Het is natuurlijk wat ver voor de meeste leden om af te leggen voor èèn zaaltje. Maar samen met een dagtripje Maastricht/heuvelland moet het toch goed kunnen.
Veel prijzen waren ook goed te doen. Ik ga de volgende keer weer.
Is dat de gemiddelde Rikketik? Wilde daar namelijk de 21ste voor het eerst naartoe. Nog nooit geweest en heel veel zin om naartoe te gaan. Maar als ik bovenstaande lees zou ik bijna buikpijn krijgen.
Gaan! Sommigen vinden het geweldig, andere helemaal niets.
Ik schets hier het contrast, de negatieve punten van de rikketik die hier niet aanwezig waren.
Er zijn echter ook genoeg positieve dingen aan de rikketik. Altijd goede deals gevonden, van horloges tot gereedschap, van bandjes tot leuke hebben dingetjes. Je vind er ook bakken en bakken vol oefenmateriaal. Goede vintage handopwinders en automaten van plakmerken, maar met degelijke uurwerken. Ideaal om te leren.
Je leert ook leuke mensen kennen, komt na een aantal keer te zijn geweest bekende tegen en handelaren bouwen langzaam een relatie met je op.
Je moet alleen weten wat je koopt en zoals altijd en overal: koop bij een goede handelaar. Je herkent ze wel na een aantal keer te zijn geweest.
Goede handelaren met eer en geweten zijn er op de rikketik namelijk ook meer dan genoeg. De rotzakken zijn bepaalde types, met een beetje mensenkennis spot je ze meteen ;).
Ook de klanten, die uit zijn op een snelle winst binnen harken met losse handjes, zijn goed te spotten. Gewoon zorgen dat je beurs goed wegstopt en opletten op je omgeving. Zou je in een drukke winkelstraat waarschijnlijk ook doen.
Bedankt voor je uitgebreide respons. Ik ben altijd wat voorzichtig in zulke situaties. Inmiddels kom ik op de grotere rommelmarkten inderdaad ook dezelfde kraamhouders tegen en herken inderdaad hetgeen je zegt. Troep verkopen voor meer dan wat het gerestaureerd waard is (en dan moet je het zelf nog restaureren).
Ik ga er zeker weten heen. Heb inmiddels al eea aan oefenmateriaal liggen en doe daar inderdaad liever mijn kunstjes op dan hele dure uurwerken
We gaan het beleven
Dank je wel voor deze reactie nash. Ik ben daar nog nooit geweest en las vandaag voor het eerst over de rikketik beurs. Nou las ik in een oudere post op deze forum dat er erg veel ‘baggermateriaal’ is waardoor ik ben gaan twijvelen over of het wel de moeite waard zou zijn. Jij hebt me waarschijnlijk over de streep getrokken. Hoop dat we daar wat leuks (en natuurlijk betaalbaar!
) vinden:grin:
Zo ff uitzoeken of het de moeite waard is om een abonnement te nemen of de volle prijs voor de toegangskaartje betalen.
Mijn eerste gevoel zegt me gwn gaan, zal vast wel een leuke ervaring zijn.
Ik heb vandaag een prima ochtend gehad in Visé. Precies zoals Nash aangeeft: het is overzichtelijk en er hangt een fijne, gemoedeljjke sfeer. Veel “ons kent ons”, handenschudden en quasi-verongelijkt hoofdschudden tijdens het afdingen ( maar er dan uiteindelijk toch wél uitkomen). Naast de slappe broodjes (voor €1,50) schenken ze ook slappe koffie (ook voor €1,50). Voor wie in de buurt woont of er een dagje/weekeindje “Zuiden” van wil maken: het is zéker aan te bevelen!
Die trenchwatch is echt geweldig!!
De presto is om minutenpijpen te verwijderen, leuk ding.
De duiker is (helaas) een penanker, maar kan leuk opknappen!
Leuke vondsten zo
Klopt, ik was ook specifiek op zoek naar de groene 2
Ook dat klopt. En helaas een beetje een canard, want de balans-as blijkt gebroken.
Cosmetisch is ie best goed, wil daarom toch nog wel een poging wagen om m te reanimeren . Mocht iemand nog een Cattin C66 balans of donor hebben liggen, dan hoor ik dat graag
Ik zal even voor je kijken
Bedankt hiervoor! Inmiddels heb ik er al eentje gevonden en is het niet meer nodig
Prima blijft die nog even in de lade