Horlogeriemuseum Mechelen: geweldig...!

Vandaag uitgebreid rondgeleid in het horlogeriemuseum te Mechelen… Prachtige winkel (veel is ook te koop), met de bijzonder gastvrije en onmenselijk kundige Jozef op de Beeck en dochter als conservatoren. Vooral veel prachtige historische uurwerken, bizarre complicaties, die ook nog even opgestart worden… Wat een kennis huist hier! En wat heb ik veel kennis te processen… Het ritje naar Mechelen en de overnachting in Brouwerij 't Anker (ook een aanrader)meer dan waard. (Zak)Horloges? Ook die. En ook te koop. Dus oppassen hoeveel geld of cardcredit je meeneemt…:thinking:

14 likes

Bedankt voor deze aanbeveling! Deze sla ik op :smiley:

1 like

Ik ben er paar jaar geleden geweest en ik kan je verhaal onderschrijven. Echt prachtig

1 like

Is het een lange rit waardig?

1 like

Maak er een dagje Mechelen van. Het is een mooie stad

2 likes

Absoluut! Overnachten, eten en drinken in Brouwerij 't Ambacht (Carolus! Was zwaar…) wel plannen dat je zowel de brouwerij kunt bekijken als de rondleiding in de horlogerie kunt doen… Vaste tijden!

2 likes

Twee jaar geleden ben ik samen met Mevrouw Lexaf een paar dagen naar Mechelen geweest. We hadden het genoegen om een (privè) rondleiding te krijgen van de heer OpdeBeek in zijn Horlogerie Museum. Fascinerend. Ook de brouwerij was leuk en… vergeet als je toch een paar dagen de tijd hebt en een museum tour doet het speelgoedmuseum niet!

1 like

Klinkt leuk Remus, dat wordt een tripje Mechelen dus.

2 likes

Nou, maar een keer naar Mechelen dan !
Bedankt voor de tip :slightly_smiling_face::+1:t2:

1 like

Haha Clim, die avatar van je laat me hardop lachen in de trein deze ‘geile goedemorgen’

Excuus voor de off-topic reactie

3 likes

Sorry, :joy::joy::joy:

2 likes

Ook ik heb vorig jaar het museum in Mechelen bezocht. Prachtige uurwerken en techniek. Er staan veel unieke exemplaren en de kennis van vader en dochter is gigantisch. Was de rit naar Belgie zeker waard

2 likes

Tja, dat gezicht kwam mij al zo bekend voor, op de tv gezien hoor, niet uit eigen ervaring.

1 like