Van de week kreeg ik een cadeaubon van een paar tientjes, dus ik dacht: ik koop zo’n goedkoop horloge. Ik keek en vergeleek op Bol en uiteindelijk kwam ik uit op deze Lorus:
Vandaag kwam hij binnen. Ik maakte meteen een retourmelding aan, want die bezel kan niet draaien (zit er voor de sier op),het bandje kreeg ik maar met moeite dicht en ja, wanneer zou ik dit ding nou moeten dragen? Ik heb mooiere en betere horloges. Ik pakte het horloge weer in en ging de hond uitlaten.
En ik bedacht me: voor die paar tientjes is het retourneren de moeite niet waard, het is best een leuk ding voor regenachtige, donkere dagen want de lumen zijn goed, net als de WR, en als blijkt dat ik hem niet draag, kan ik hem altijd nog weggeven.
Thuis heb ik hem weer uitgepakt en nu draag ik hem (het is dus zonnig hier).
De afgelopen maanden heb ik zowat alles gezien wat hier in het blauw staat, heb ik vele, vele horlogewebsites bezocht, kom ik elke dag wel in de verleiding om iets in wat voor winkelmandje ook te leggen en zit ik te watertanden bij de prachtige maar voor mij veel te dure horloges die hier voorbijkomen.
Het is een obsessie geworden en ik wil daar toch wel weer van af. Ik heb echter begrepen dat dat niet gaat gebeuren.
Eerst maar proberen niets meer te kopen, te genieten van wat ik heb en me verheugen op de HFLE2022, die naar ik hoop niet heel lang op zich zal laten wachten.
Dat weet ik wel zeker, want natuurlijk kijk ik ook daar regelmatig. Die vintage horloges zijn vaak echt prachtig en ze hebben vaak zo’n mooi formaat van 34-36 mm ofzo.
Accepteren dat je soms een fout maakt is ook een kunst, als het goed is koop je alleen horloge als je het geld over hebt en ja soms maak je een fout. Ik vind het z’n charme hebben in iedergeval en merendeel van mn collectie is vintage.
Daar heb ik gelukkig geen last van, ben toch wel van de recente horlogerie. Zeker daar ik een horloge wil dragen en soms sta ik onverwacht te bouwvakken en daar wordt het meeste vintage spul niet vrolijk van
Wat heel erg helpt, om niet meer met horloges bezig te zijn, is om compleet te stoppen met rondhangen op dit forum en alle andere horlogegerelateerde social media, etc… Het ‘killen’ van al die stimuli geeft rust en creëert weer ruimte voor andere dingen. Succes!