Naar aanleiding van de inbraak bij Sieb vroeg ik me af of er nog ervaringen zijn met het rollen van je klokje.
Ik weet nog goed dat mijn vader me waarschuwde goed op mijn examenuurwerkje te passen en dat het in die tijd (eind '60) vaak gebeurde dat men een horloge plotseling kwijt was. Vooral in warenhuizen en stations. Op de televisie waren er toen ook goochelaars te zien die in hun show de zaal inliepen en bezoekers die in een ommezien hun tijdmetertje kwijt waren. Hij richtte zich dan op een potentieel slachtoffer die strak zijn rechterhand preventief om zijn horloge geklemd hield om te ontdekken dat hij zijn manchetknopen en stropdas kwijt was en de gasten links en rechts van hem wel hun klokje was ontnomen. Een oom van mij was eens het slachtoffer en bezwoer me dat hij niet in een complot zat en na de show blij was dat hij het uurwerk weer in ontvangst kon nemen met 6 anderen. Willen de handige jongens die dit (nog)kunnen zich even melden?
ongetwijfeld dat ze er nog zijn. ik ken ze niet.
maar wat te denken v mensen die hun dure klok in de sportschool in kluisje achter laten tijdens t douchen of sporten? hele auto’s zijn zo ontvreemd.
en wat te denken v degenen die tijdens t handen wassen hun hirloge op/bij de wasbak leggen?
soms is t zelf ook even goed nadenken. morgen heb ik n klus waarbij ik misschien mn horlige af moet doen. dan draag ik die dag mn gshock met rubberen band. die kan ik om mn broeklus of riem doen. en anders zou ik em in mn zak stoppen.
Mijn vader vertelde het laatst ook. Dat hij een keer (10 jaar terug ofzo) uit eten was met een klant bij een speciale soort voorstelling waar de gastheer dus ook even zijn horloge had gejat, terwijl hij het niet in de gaten had, om het zo te laten zien dat het mogelijk is… Hij kreeg het horloge uiteraard wel gewoon terug aan het eind van de avond, maar het zette hem wel dus aan het denken. Mij ook, ik bedoel tja het zit toch echt gewoon goed om je pols, het lijkt mij dat je dat veel sneller zou merken dan ‘simpelweg’ een portemonnee oid.
Ik denk dat ze dus nog wel actief zijn, mijn vader waarschuwt er dus ook nog altijd voor als ik naar Amsterdam ofzo ga.
idd goed nadenken welk horloge je om je pols doet bij welke activiteit. Keer gehad dat tijdens het stappen (niet geheel nuchter meer) ik een club verliet zonder horloge om mijn pols. Nog steeds geen idee hoe dat gebeurd is dus qua sluiting ook ff nadenken 
ik krijg m’n horloge soms zelf nieteens af
dus ik ben benieuwd hoe zo’n zakkenroller
dat dan wel ongemerkt voor elkaar krijgt.
Een zakkenroller is een goochelaar… ze leiden je aandacht af… en slaan hun slag… vingervlugheid is hun grootste kunde… zoals menig man met één hand de bh van hun geliefde kan loswippen, zo maakt een zakkenroller je je horloge afhandig…Vouwsluitingen zijn natuurlijk het makkelijkst… bh’s zitten gelukkig ook niet gegespt… (
Mensen het leven is één groot risico, laten we ons er niet te druk om maken :).
Kijk…dat kan ik dan weer wel!
Gelijk heb je! Je moet je sowieso niet druk maken om allerlei risico’s, maar het kan geen kwaad ze te vermijden. Ik vroeg me alleen af of het nog wel op die schaal voorkwam, zoals dat vroeger kennelijk het geval was.
Een goochelaar of niet, bij bruut geweld ben je nooit tegen opgewassen. Dus altijd goed nadenken voordat je een dure horloge vanuit huis meeneem.
Het serviceniveau is gestegen door de jaren heen, men komt tegenwoordig bij je thuis!
hmmm sommige sluitingen bij BH’s zijn toch wel lastig moet ik zeggen. sommige hebben 3 punten waarop de BH vast zit en dan is het lastiger om die met 1 hand open te krijgen, je moet dan meer balans zien te vinden… 2 punten zijn wel makkelijker 
klopt, maar een ff gezond nadenken scheelt heel wat trammelant
Marz Schreef:
Het serviceniveau is gestegen door de jaren heen,
men komt tegenwoordig bij je thuis!
(