Horloges als Zeno-Watch Basel

Hallo,

Ik heb onlangs een kleine financiële meevaller gehad en in plaats van het geld maar op de rekening te zetten wil ik er even wat leuks mee doen. Een horloge kopen is natuurlijk een leuke manier om er toch iets op de lange termijn mee te doen waar je elke dag van kan genieten.

Ik vind zelf de Zeno (ref 6554-e2) (http://www.goldeligius.cz/out/pictures/1/zeno_watch_6554-e2.jpg) een erg mooi horloge. Maar ik ben benieuwd of jullie nog wat andere soortgelijke horloge weten in dezelfde prijsklasse en stijl die het overwegen waard zijn.

Ik zit dus met een budget van ± 700 euro en heb de voorkeur voor een dress watch (<45 mm dia) met leren band.
Ben benieuwd of jullie nog andere aanraders hebben om te overwegen!

Alvast bedankt!

Twee maal excuus.
Ik bedoelde met <45 dat het in ieder geval kleiner dan 45 moet zijn. Een voorkeur dus voor een diameter van 41/42.
Het bijgevoegde plaatje is niet van het model dat ik bedoel zie ik nu. Ik bedoelde dus de 6554-e2 (diameter 40mm).

Hoop dat dit wat meer ruimte geeft voor alternatieven :smile:

Zeker! Archimede heeft een mooie:

Ik vind hem wel wat weg hebben van de Orient Duke:

Prijs is nog onbekend, maar ik verwacht wel dat ie ruim onder je budget zit (Orient kennende).

edit: Prijs is blijkbaar 290 dollar, dus ruim onder je budget.

Zo rond de 500,- iets van Fromanteel met diverse stijlen en kleuren
Nederlands design / Swiss made / 42mm Ø
quartz dus wel aan de prijs

Super! Bedankt voor de suggesties, precies wat ik zocht om wat extra ideetjes op te doen.
Als anderen nog suggesties hebben voor een mooie dresser dan houd me aanbevolen voor advies :smile:

Ik zou bij de iets gangbaarder merken kijken als je de aankoopwaarde niet helemaal wil laten verdampen nadat je betaald hebt.

Zoek iets uit in de Certina, Tissot en Hamilton bronnen.

Seiko noem ik niet, dat doen andere wel. :wink:

Kijk ook de “woensdag & vrijdag” plaatjes goed door. Het zoeken naar het horloge dat “JA” tegen je zegt geeft al de helft van de bevrediging.

Succes,
Elf.

Tomhster, bedoel je dat bij de merken die hierboven staan dat wel het geval is? En wat versta je onder verdampen van waarde, je bedoelt neem ik aan de eventuele inruil/verkoop waarde right? De waarde voor jezelf wordt hopelijk toch wel alleen maar meer naar mate je hem langer hebt/draagt.

In het algemeen wel. Mocht je ooit willen verkopen/inruilen (en naar mate je hobby zich ontwikkelt is dat best waarschijnlijk) dan is het het slimste om dat te doen met een Tissot, Hamilton, Seiko, Certina. Dan maak je ook verlies, maar dat blijft waarschijnlijk binnen de perken. Voor bijv. een Zeno zal het veel lastiger zijn om een nieuwe koper en een redelijke prijs te vinden. Mocht je nou echt verliefd zijn moet je’m gewoon kopen en het bedrag afschrijven. Als het een meer rationele keuze is zou ik bovenstaande nog eens overwegen. Stap ook niet de eerste de beste juwelier binnen, maar zoek naar de scherpste prijzen, bijvoorbeeld op Chrono24.

Een Jazzmaster misschien?

http://www.hamiltonwatch.com/collection/american-classic/jazzmaster/maestro-small-second-auto/h42515555