Horloges Barcelona

Beste allemaal,

12 nov ga ik naar Barcelona. Nou ging ik even kijken of daar ook leuke horloge winkels zijn en kwam ik het volgende tegen:
http://www.pita.es/
Hij durft een hoop geld te vragen voor een paar “look a likes”. Vooral die meistersinger achtige.
Als forumleden nog goeie adressen hebben voor vintage horloge shops in Barcelona dan hoor ik het graag.

Groet,

Niels

die sol y luna. geweldig toch (en die doet me toch nergens aan een meistersinger denken…)

Veel plezier in Barcelona (en daar is toch meer te zien dan een paar juweliers?)

Groet
Herman

Ik vind ze mooi en zeker Meistersinger herken ik nergens.
Wel veel geld…

De “minimal” met 1 wijzer doet mij er toch sterk aan denken. Al vind ik mijn meistersinger 1Z toch mooier. En veel goedkoper.

Niels Schreef:

De “minimal” met 1 wijzer doet mij er toch sterk
aan denken. Al vind ik mijn meistersinger 1Z toch
mooier. En veel goedkoper.

Ik vind de vorm en ‘looks’ toch heel anders. Ook bij de andere
modellen krijg ik niet heel snel het ‘hé, waar heb ik dat eerder gezien’ gevoel.

sorry, beetje groot uitgevallen: maar in elk geval “iets” met Barcelona :smiley:

Grappig he hoe dat er dan uitziet. Standaard uurwerk in een oversized horloge. Veel lege randen

Aniceto Pita is lid van de Académie Horlogère Des Créateurs Indépendants.
Dat is naar mijn mening een prima aanbeveling. Maakt prachtige spullen.
En Meistersinger (of eigenlijk Klaus Botta) look-alikes? Nee, bepaald niet.
Echt een andere klasse, lijkt me leuk op daar even te kijken :}

Wij hadden toen jammer genoeg geen tijd, anders was ik graag langs gegaan. Is echt een aparte klasse en nergens mee te vergelijken.

Bij alle horloges zijn ze op te winden en goed te zetten door de ring aan de achterkant. Geen kroon.

Tja, adressen voor shops heb ik niet maar een echt “barcelona horloge” zoals je titel zegt is natuurlijk deze: :slight_smile:

Groetjes,
Patrick

En voor € 10,50 deze uit de souvenirshop van FC B:

Maar ik zou toch maar naar Pita gaan!

Ga naar Union Suiza. Hebben twee prachtzaken. Nieuw maar ook vintage of new old stock. Vooral de winkel net achter de placa catalunya op het niet toeristische stuk Vd Rambla. Heb er in 2010 een IWC aquanaut titanium met interne bezel gekocht. Goed kunnen onderhandelen. 23-26% Vd vraagprijs is mogelijk.

lencoth Schreef:

Aniceto Pita is lid van de Académie Horlogère Des
Créateurs Indépendants.
Dat is naar mijn mening een prima aanbeveling.
Maakt prachtige spullen.
En Meistersinger (of eigenlijk Klaus Botta)
look-alikes? Nee, bepaald niet.
Echt een andere klasse, lijkt me leuk op daar even
te kijken :}

+1. Hartstikke mooi merk, en naar mijn mening zeer zeker niet in de categorie ‘homage’.

Niels Schreef:

Beste allemaal,

12 nov ga ik naar Barcelona. Nou ging ik even
kijken of daar ook leuke horloge winkels zijn en
kwam ik het volgende tegen:
http://www.pita.es/
Hij durft een hoop geld te vragen voor een paar
"look a likes". Vooral die meistersinger achtige.

Als forumleden nog goeie adressen hebben voor
vintage horloge shops in Barcelona dan hoor ik het
graag.

Groet,

Niels

Ik vind dat te weinig eer voor een lid van de AHCI. Het eenwijzeruurwerkje mag dan doen denken aan een Meistersinger, maar de constructie van het verstel mechanisme is iets aparts.

Het wordt tijd dat we afrekenen met de mythe dat Meistersinger de einzeiger heeft uitgevonden (niet zo) of de eerste was die ze in de moderne tijd heeft geherintroduceerd (ook niet zo).

ik dacht ook meteen aan PITA…
prachtige horloges!

lencoth Schreef:

Het wordt tijd dat we afrekenen met de mythe dat
Meistersinger de einzeiger heeft uitgevonden (niet
zo) of de eerste was die ze in de moderne tijd
heeft geherintroduceerd (ook niet zo).

Dat was inderdaad Botta design dacht ik, of misschien wel Frank Nichols: http://www.jamesrobertwatson.com/watch.html