Beste horloge liefhebbers,
Graag wil ik jullie op de hoogte brengen van het volgende wat mij afgelopen week is overkomen.
Op www.flying-time.de een forum, gespecialiseerd in pilotenhorloges heb ik twee van mijn horloges uit de collectie die te weinig daglicht zagen verkocht.
Het gaat om een Laco B-uhr replica
http://www.flying-time.de/wbb2/thread.php?threadid=5988
en een Hanhart 1939 fliegerchrono replica
http://www.flying-time.de/wbb2/thread.php?threadid=5988
Eén forumlid heeft beide horloges van mij overgenomen en afgelopen maandag heb ik beide horloges met verzekerde verzending verstuurd naar Duitsland.
Ik heb nog een foto gemaakt van het pakje, om de koper te laten zien wat er bij hem zal binnenkomen en om het adres na te kijken. Ik stuur hem ook de track&trace link.
Afgelopen donderdagmiddag krijg ik e-mail van hem waarin hij navraagt hoe de horloges zijn verzonden en hoe het pakje er uit ziet.
Ik stuur hem de gemaakte foto op en kijk direct op track en trace of het al is aangekomen, wat ik wel had verwacht.
Op track en trace staat dat het donderdag ochtend om 11.30 is bezorgd.
Ik mail hem direct weer om te vragen wat er aan de hand is aangezien ik hiervan wel wat ongerust begin te worden.
Ik krijg het volgende antwoord:
Quote:" Hi Wim,
the parcel has been delivered to my neigbour, so everything has worked fine from your side.
Unfortunately, the parcelservice pinned the information slip OUTSIDE our door.
So moments after the parcel was delivered to my neigbour another guy showed up and claimed, he was my nephew and should pick up the parcel for me.
She gave the parcel to him, and now it is stolen.
I will contact the police tomorrow and the german delivering service to see what can be done.
I am very sad about the loss. But, again: From your side, everything was fine.
Best regards," Unquote
In overleg met de verkoper heb ik direct contact opgenomen met Postnl. Van hen heb ik vandaag een schade formulier gekregen. Ze zeiden wel dat het in Nederland niet is toegestaan een pakket met verhoogde aansprakelijkheid elders af te geven dan op het adres en dat het zeker niet is toegestaan afhaalbewijzen op de voordeur te plakken. Ze weet niet hoe dat in Duitsland zit, maar het is wel zo dat de verzekering vervalt indien een pakket wordt aangenomen.
Lees ook deze thread:
http://www.flying-time.de/wbb2/thread.php?threadid=6008
Misschien is het in de toekomst verstandig op een pakket ‘alleen uitreiken aan geadresseerde te laten zetten’ Dit in combinatie met een telefoonnummer van de geadresseerde, dit heeft mij in het verleden al twee keer veel gedoe gescheeld.
Indien iemand van jullie ergens de horloges tegenkomt, hetzij op een beurs of op op internet, neem direct contact op met de koper, mij of de politie.
Bedankt voor de aandacht.
Wim