Na een vervelende ervaring met pakketje naar UK wat ook was opengemaakt en horloge eruit ontvreemd, stuur ik horloges richting buitenland nog alleen met extra sealed bag om de doos. Sealed bag kan niet zomaar worden opengesneden en dichtgeplakt. Op deze wijze verzenden is (tot dusver) nog steeds goed gegaan.
Dan moet ik dat ook maar eens gaan doen. Het zal waarschijnlijk nog een hele toer worden om de verzekerde waarde te ‘innen’. Het horloge had ik door inruil verkregen waardoor ik er geen aankoopbon van heb. Iemand suggesties?
Als je oorspronkelijke advertentie, mailwisseling tussen koper/verkoper bijsluit en de formulieren van Post NL netjes invult komt het wrs wel goed. Niet vergeten ook het afrekenbonnetje van postkantoor (dus niet alleen het track & trace bonnetje) te bewaren.
Bij Postnl verkrijgbaar, of koop je die elders?
PostNL-bezorgers hebben een apparaatje, wanneer er wordt getekend, de GPS-locatie wordt opgeslagen.
Dus wanneer er wordt getekend is na te gaan door PostNL op welke locatie dat is gebeurd.
En elk apparaatje is gebonden (met een code) aan een bezorger.
Heb zo’n akkefietje ook aan de hand gehad en eerst zei PostNL U hebt. getekend.
Door te blijven volhouden dat het pakketje niet is ontvangen en aangedrongen op
een dieper en langduriger onderzoek bleek mijn pakketje een kleine 10km verder
in een andere plaats te zijn afgeleverd. Heeft wel totaal 6 weken geduurd eer PostNL
met deze bekentenis kwam. Heb mijn geld, via een webwinkel, teruggekregen.
Dus: volhouden!
Ik heb een andere ervaring met POSTNL.
Nog nooit heb een pakketje of andere bestelling niet ontvangen.
Ik bestel zo’n 2 keer per week wel iets via een website, nationaal of internationaal.
Een enkele keer is het voor gekomen dat een pakket later bezorgd werd.
Maar dat was te wijten aan de verkopende organisatie, ze hadden helaas het bestelde item ( in het betreffende geval een horloge ) niet op voorraad.
Met alle bestellingen binnen Nederland heb ik nog nooit één probleem gehad.
Ook de bestellingen die ik in elders in Europa, China, India, Japan en US doe, worden altijd bezorgd.
Misschien heb ik gewoon geluk…
Bij Post NL te koop. Althans in de Primera winkel waar ik mijn Post NL servicepunt heb.
NA EEN WEEK TOCH OP DE MAT.
Gelukkig kreeg ik vandaag 2 leuke verassingen.
Ten eerste via Postnl een pakketje van ons gewaardeerde forumlid GEERT met verschillende horloges voor het goede doel.( GEERT NOGMAALS DANK HIERVOOR).
Ten tweede, Geert gemaild dat ze goed waren ontvangen.
Krijg ik van Geert een mailtje terug dat de horloges die een week kwijt waren vandaag bezorgd waren.
Dus iedereen blij.
Toch nog een goed eind aan dit verhaal
Ik heb al redelijk veel verzonden via PostNL naar België, Nederland, Spanje, Frankrijk, Verenigde Staten… en eigenlijk nog geen enkele keer problemen ondervonden. Ik verzend wel altijd verzekerd in neutrale dozen. Bij duurdere horloges is het wel een probleem dat je voor bepaalde bestemmingen maar voor 200€ kan verzekeren. Maar voor spullen met een normale prijs zijn ze toch wel een aanrader, en een stuk goedkoper dan Bpost hier bij ons.
Mooi dat het toch goed afloopt. Ik speel hier zelf regelmatig voor postbode, als het weer eens voor nr. 5 twee straten verderop is. De onderbetaling van de postbezorgers (liefst zou PostNL nog onder het minimumloon gaan) helpt natuurlijk ook niet voor hun motivatie, maar het blijft slordig. Ik hoop wel dat in vergelijkbare situaties mensen dat “rondbezorgen” ook voor mij doen…
Met post uit Engeland gaat het trouwens ook heel vaak mis. Met Britten (retail-pro’s via eBay) valt altijd te praten, en ze sturen soms drie keer hetzelfde op tot het aankomt (kleinere items, maar toch - puur verlies voor ze). Royal Mail is ook een drama tegenwoordig.
Waarom zou je de bon moeten bewaren?
Ik verpak alles altijd doos in doos in doos. Jatten kan altijd maar maak het ze zo moeilijk mogelijk.
Ik heb bij PostNL een keer 3 maanden op een binnenlands pakket moeten wachten… Ik was al klaar met mijn verzekering, die had zelf al uitbetaald en toen plofte ineens het pakket op de deurmat. Bizar was dat. Pakket zag er ook niet uit, maar de inhoud klopte en was in orde. Het kan dus erg lang duren.