Horloges bij verzenden via POSTNL. NA EEN WEEK TOCH OP DE MAT

Horloges bij verzenden via POSTNL. niet aangekomen!!

Hallo net als vorig jaar ben ik bezig om iets te verzamelen aan horloges voor een goed doel. (voor de komende feestdagen)
Ik heb al enkele horloges aangekocht waaronder 3 stuks met een versleten kroon(waarvan 1 ervan ik zelf schuld aan heb).
Nu heb ik via het forum een gewaardeerd forumlid benaderd om er 3 nieuwe kroontje erop te laten plaatsen.
Deze is / was berijd dit belangeloos te doen. (hiermede nog hartelijk dank).
Ik heb de horloges 30-11-15 opgestuurd en via POST.NL en Track&Trace gevolgd.
Zijn schijnbaar op 1-12- 15 bij ons forumlid afgegeven.
Je raad het al niets ontvangen.
Het zal niets uithalen om bij POSTNL. te klagen en weg is weg (jammer) :cry:
Hieronder de foto’s van de horloges.

[URL=http://s380.photobucket.com/user/farfal/media/Pontiac%20Nageur%20Supporter%203%20sterren.jpg.html][/URL]

[URL=http://s380.photobucket.com/user/farfal/media/1%20%20a%20Surena.jpg.html][/URL]

[URL=http://s380.photobucket.com/user/farfal/media/Ametta.jpg.html][/URL]

Je kan ook nog even geduld hebben. Ik heb hetzelfde ook ooit gehad met een horloge. Volgens T&T was deze op een dinsdag al bij mij bezorgd (niet dus) uiteindelijk stond de bezorger zaterdag pas aan de deur met het pakket… Zeker in de periode net voor sinterklaas kan ik me voorstellen dat pakketjes vertraging oplopen.

Ik weet dat PostNL niet de meest betrouwbare postbezorger is maar in dit geval zou ik nog niet alle hoop opgeven :wink:

We wachten gewoon af :smiley:

Ook gehad in het verleden. Was een goede les. Nooit en dan ook nooit meer besparen op verzendkosten. Die paar extra euro. Altijd dus verzekerd verzenden. Al gaat het maar om een seiko van 100 euro.

Post NL doet niks in zo`n geval. Tenzij je verzekerd verzonden hebt.

Het is bij mij vele keren goed gegaan.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Dat ligt er maar aan… In mijn geval ging het om een vintage horloge (erfstuk) met een waarde van (geen idee?) 50 euro? Voor mij was ie echter onbetaalbaar. Het heeft alleen totaal geen zin om deze verzekerd te verzenden aangezien ik er toch niet de waarde van aan kan tonen dus in het geval van verlies krijg ik er toch niks voor terug. In dat geval is het gewoon weggegooid geld om het verzekerd te verzenden.

Geen idee wat de waarde van deze 3 horloges is, maar ook als dit niet aan te tonen is of de waarde heel laag is dan heeft het weinig zin…

Zoiets als een erfstuk zou ik sowieso nooit verzenden. Dan maar bijvoorbeeld drie uur in de auto zitten, geen probleem.

Overigens nog nooit problemen gehad met PostNL. Altijd minimaal aangetekend verzonden, dat wel.

Twee weken geleden een horloge naar Duitsland aangetekend verstuurd via PostNL. Zou normaal binnen twee dagen over moeten zijn, maar is uiteindelijk na anderhalve weeek pas bezorgd. Ook hier werd aangegeven dat het al eerder afgeleverd zou zijn. Wellicht dus nog even geduld.

Voor wat betreft het erfstuk verzenden: Ik kan het niet hard maken, maar ik heb wel het idee dat als je iets aangetekend of verzekerd verstuurt, de kans groter is dat het ook daadwerkelijk overkomt dan wanneer je het via normale post verzendt. Zoals SuperC al aangeeft, is het verschil in prijs tussen normaal en aangetekend verzenden bijna verwaarloosbaar.

Het moet om niet om het geld gaan zodra je het aangerekend verstuurt moet er bij ontvangst getekend worden, dat voortkomt beter fraude vanuit de ontvanger en de bezorger.
dus in die zin zeker geen weggegooid geld.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Als de ontvangende partij van dit verhaal baal ik hier natuurlijk van maar ik ga er hoe dan ook voor zorgen dat Jack wat kinderen blij kan gaan maken…

3 likes

Ik vertrouw DHL(4You) meer dan PostNL, is ook nog eens goedkoper verzekerd. Het enige (en grote) nadeel is, hun servicepunten zijn niet zo ruim gezaaid als die van PostNL… Tegenwoordig ook de volgende dag bezorgd!

Geweldig gebaar Geert maar je moet je eigen hierdoor niet schuldig voelen.
We wachten gewoon af.
Groetjes Jack.

1 like

Normaliter… gaat het bij PostNL wel goed… behalve als het 'tijdkritisch" is… lijkt het wel… vorige week freesjes besteld, die zijn een week onderweg geweest… 3 weken geleden VHM stafmateriaal besteld, na een week nog niets… gebeld met de leverancier… “is afgetekend”… leuk… maar ik heb hier niets gezien… na nog eens 3 dagen kreeg ik het pakketje… hadden ze het verkeerde opgestuurd!.. lekker…

Ik verstuur tegenwoordig alles aangetekend en verzekerd… die paar munten extra… dat kan ik me gelukkig wel veroorloven… kwijtgeraakte pakketjes echter niet…

Ik heb zeer slechte ervaringen, in het bijzonder met PostNL. Dus toen ik deze week op het Nieuws de aankondiging hoorde dat PostNL voortaan ook de ogen en oren van de buurt zouden worden, had ik zoiets van “leer nu eerst een gewoon brieven en pakketten correct te bezorgen, kunnen we altijd nog zien of er ruimte is voor meer taken”.

Hier zeer regelmatig pakketten die “verdwijnen”, buiten neergezet met horloge van € 600 erin, nooit aangeboden, bij buren afgeleverd zonder te laten tekenen en geen briefje in de bus, brieven bij ons die voor een ander zijn en vice versa, etc, etc. Wat mij betreft het slechtst functionerende bedrijf van West-Europa. Sneu voor de medewerkers die hun werk wèl goed doen.

Ik weet het; waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. (dan wordt er bij PostNL hard gewerkt, zeg maar).
:smile:

Ik weet aangetekend is verzekerd schrijven ze, Maar het ging hier gelukkig om een klein aanschaf bedrag.
En mocht ik iets kopen via marktplaats of hier op het forum.
Post.nl vraagt als je schade hebt altijd een aankoop bon?
Wat in vele gevallen van aankoop of verkoop op deze sites niet aan de orde komt.
Het enige wat sneu is dat het voor een goed doel was. :tired_face:

Nouja… “Bonnetje” is zo verzonnen… maar hoe zit dat met “Halffabrikaten”?.. Ik stuur regelmatig onderdelen heen en weer… Horlogekasten en deksels die gegraveerd moeten worden… wijzerplaten die voorzien moeten worden van Lume… dat soort werk… Ik heb daar geen “bonnetje” van… want wat bij mij binnenkomt, gaat in zwaar gemodificeerde vorm de deur weer uit…

Nou ik had mijn bericht van drie dagen geleden nog niet geschreven of het gaat mis.

Later die middag stuurde ik voor de tweede keer een horloge naar Duitsland. De eerste keer heeft het pakketje er als beschreven ipv twee dagen anderhalve week over gedaan. Nu de tweede keer heeft de post (PostNL en Hermes) er keurig twee dagen over gedaan. MAAR: het pakketje is ergens halverwege opengemaakt en het horloge (Fortis) is eruit gehaald en vervolgens is het pakketje weer keurig dichtgemaakt. De ontvanger heeft alleen een lege horlogedoos, papieren en schakels ontvangen. Gelukkig wel verzekerd, maar een bak ellende…

PostNL zuigt geitenballen.