Horloges, de nieuwe tulpenbollen van deze tijd?

Dure uurwerken met de hand gemaakt? Wie maakt die dan als ze er een jaar mee bezig zijn en de productie , neem dan nog gelimiteerd op 250 ligt?
250 maal 1 jaar is 250 jaar werken of dus 250 mensen die een jaar bezig zijn aan 1 gelimiteerde klok? Dit terwijl de jaarproductie van alle modellen van het merk mss op 50000 of meer ligt. Wetende dat er nog weinig uurwerkmakers wereldwijd zijn
doordenkerje!!!

Mooie spreuk. Dit is even offtopic maar ik zeg altijd:

Met een string in je spleet zie je veel maar toch geen reet. :smiley:

Ik denk dat je meer moet denken aan de topstukken van de topmerken, zoals de PP Skymoon Tourbillon en dergelijke.

Volgens mij moet je je niet vergissen in de kosten die je moet maken om een kaliber te ontwerpen en bouwen voor niet al te grote series die de echte topmerken maken. Dan komt daar nog de kast, wijzerplaat enz bij, vaak van edelmetalen. En je hebt ook een onderkomen en personeel nodig. Dan heb je b.v. ook de marketing nog en ga zo maar door… En men moet ook reserves opbouwen om weer innovaties te ontwikkelen en toe te passen en financiele tegenslagen te kunnen verwerken. Stel dat zo’n pronkstuk nu eens niet aanslaat? Dan zit je met je voorraadje…
Neemt niet weg dat er voor bepaalde horloges met mainstream ETA kalibers wel eens erg veel betaald ‘moet’ worden.