Horloges die toch erg veel overeenkomsten hebben

Alle 5 eind jaren '70, begin jaren '80 geproduceerd,
sommige day, sommige day/date, sommige quartz, sommige automatic, maar niemand weet precies wie/wat/waar/hoe…

1 like

Dat wist ik, maar ik vond het toch leuk om deze twee hier te vermelden, omdat het geen hommages zijn, gezien de TS dat niet wilde.

1 like

Kweenie hoe het met de Defy zit, maar de royal oak en nautilus komen van dezelfde ontwerper.

1 like

Orient is niet per definitie een hommage merk. Dat label zou je wel aan Steinhart kunnen hangen, omdat hun hommages in de voorgrond treden van hun collectie.

3 likes

Leuk historisch verhaal!
… en de Sinn is te koop voor minder dan de helft van de Breitling, alhoewel de Sinn mogelijks nooit dezelfde cultstatus zal bereiken…

1 like

7 likes

Beide een hebbertje!

Zelfs de centerlinks zijn gepolijst om een 116619LB te imiteren, echt sneu om dat te laten doen.

1 like

Het origineel is van Wittnauer als ik me niet vergis:

3 likes

Ik leen je mijn kekke leesbrilletje wel even :unamused:

weer wat geleerd… ik dacht altijd dat het een Orient uitvindsel was dat ze bij Raketa hebben overgenomen.

2 likes

Die Bulova kon je een paar jaar geleden voor onder de €500 kopen…nu 2-4k :expressionless:

1 like

That’s life…
Een paar jaar geleden kocht je een sub voor Fl. 350,-

Dat is wel iets meer dan een paar jaar geleden :joy:Het is meer dat de goedkope versie Royal Oak erg populair is geworden in een korte tijd…Ik ken geen Sub hommage die zo in prijs is gestegen…

certina
en
yVxOyRi

5 likes

Eens. :+1:

1 like

Enige overeenkomst is mijns inziens de blauwe wijzerplaat…

Hoho…hier is geen sprake van eem hommage hè!

Haha true! Deze kwam idd een paar jaar na de AP uit. Maar tot een paar jaar geleden was ie goed verkrijgbaar…