Horloges die toch erg veel overeenkomsten hebben

Ik kwam gister deze Rolex Submariner 116610 tegen op deze website (https://www.anaheimjewelry.com/products/rolex-stainless-steel-submariner-116610-custom-blue-dial-bezel)

Ik moest gelijk denken aan de Tudor Pelagos

afbeelding

Hebben jullie meer voorbeelden van horloges die sterk op elkaar lijken de spelregels

• geen kopieën met een ander label (hommage) dus “pure merken” (geen Steinhart, Orient ed)
  • Geen aftermarket MOD’s horloge moet zo uit de fabriek zijn gerold (origineel)

NB dit is geen topic met een merkinhoudelijke discussie, merk A versus merk B, toevallig is hier gekozen voor Rolex v.s. Tudor voor deze discussie is hier GEEN ruimte gelieve dan NIET te reageren.

Ik vind deze toch wel erg verschillen; kastvorm, grootte, mat, indexen, etc, etc

Ze hebben allebei wel een blauwe kleur.

7 likes

Steinhart*

3 likes

aangepast

1 like

Dat is de Sub uit je voorbeeld ook niet…:wink:

2 likes

De Rodania was 3 jaar eerder op de markt :upside_down_face:

3703

17 likes

+1 Duidelijk te zien waar Omega haar “inspiratie” vandaan haalde. Alleen zijn die Geometers zo ontzettend zeldzaam en daarmee prijzig nu. Ik heb sowieso heel veel respect voor het merk Rodania, ik heb er verscheidene gehad en ik heb er momenteel nog eentje, altijd goede kwaliteit.

2 likes

Gelukkig heeft de Tudor de sneeuwvlokjes :wink::muscle:t5:!!!

1 like

Die Geometer stond een paar jaar geleden nog voor 2-3k op internet te koop.
Tegenwoordig vanaf 25k. :dizzy_face:

Had ik dit geweten, niet alleen financieel gezien, maar ik vind die Rodania echt heel gaaf!
Nu onbereikbaar geworden :frowning:

1 like

Sinn 903 en Breitling Navitimer

3 likes

Inkoppertje :grin:

5 likes

Vind de Zenith Defy en RO/Nautilus ook veel weg van elkaar hebben qua kast.

Eens, maar ik ben in de veronderstelling dat het door Rolex destijds in de fabriek is toegepast mocht ik het fout hebben dan wellicht een verkeerd voorbeeld ondanks dat ik ze nog sterke overeenkomsten vind hebben.

Betreffende eerste voorbeeld. Allebei een duiker met blauwe dial en bezel. Verder toch weinig gelijkenissen? Als je het licht uitdoet zien ze er zelf compleet anders uit.

Heel sterk dat Tudor hier met een echt mooi modern duiker ontwerp komt en toch een knipoog doet naar het verleden. En dat zonder de sub te kopiëren

2 likes

Buiten dat beide kasten achthoekig zijn zie ik geen enkele overeenkomst.

1 like

Er wordt door de TS geoppert dat Orient een hommage merk is? Que?

:face_with_raised_eyebrow:

1 like

Nee, hij zegt dat het geen puur merk is :sunglasses:

Wat is dat eigenlijk, een ‘puur merk’?

ik zal het aanpassen naar hommage merken. zie dat ik dat zelf niet kan doen, wellicht kan een mod dit doen.

Vind de Rolex Sub en Tudor Pelagos echt totaal niet op elkaar lijken. :face_with_raised_eyebrow:

Sinn heeft de licentie om ze te mogen maken.
Ooit in een slechte tijd verkocht door Breitling.

2 likes