Hebben jullie meer voorbeelden van horloges die sterk op elkaar lijken de spelregels
geen kopieën met een ander label (hommage) dus “pure merken” (geen Steinhart, Orient ed)
Geen aftermarket MOD’s horloge moet zo uit de fabriek zijn gerold (origineel)
NB dit is geen topic met een merkinhoudelijke discussie, merk A versus merk B, toevallig is hier gekozen voor Rolex v.s. Tudor voor deze discussie is hier GEEN ruimte gelieve dan NIET te reageren.
+1 Duidelijk te zien waar Omega haar “inspiratie” vandaan haalde. Alleen zijn die Geometers zo ontzettend zeldzaam en daarmee prijzig nu. Ik heb sowieso heel veel respect voor het merk Rodania, ik heb er verscheidene gehad en ik heb er momenteel nog eentje, altijd goede kwaliteit.
Eens, maar ik ben in de veronderstelling dat het door Rolex destijds in de fabriek is toegepast mocht ik het fout hebben dan wellicht een verkeerd voorbeeld ondanks dat ik ze nog sterke overeenkomsten vind hebben.
Betreffende eerste voorbeeld. Allebei een duiker met blauwe dial en bezel. Verder toch weinig gelijkenissen? Als je het licht uitdoet zien ze er zelf compleet anders uit.
Heel sterk dat Tudor hier met een echt mooi modern duiker ontwerp komt en toch een knipoog doet naar het verleden. En dat zonder de sub te kopiëren