De zwarte is juist mijn banden swapper bij uitstek. zalig op groen blauw en bruin hij kan alles aan.
F Magrette MPP:

Ik heb er nu ook zwart leer bij, maar camouflage grijs/bruin kan ook, net al heel veel canvas achtige banden.
Oei, die bruin groene ziet er echt goed uit 
heb je afscheid genomen van je Damasko? Zonde! Benieuwd wat er voor terug is gekomen!
Klopt…de DA47 heeft een nieuw onderkomen gevonden. Ergens de komende dagen ontvang ik de nieuwe aanwinst Hamilton Intra Matic (silver dial). Ben benieuwd…
De plaat van die SARB is niet zwart. Da’s een donkerbruine sunburst. Ik vind m prachtig op chocoladebruine banden, en gegeven de hoeveelheid likes ben ik de enige niet. 
Zeker en vast.
Doorgaans wordt met chocoladebruin een soort donkerbruin bedoelt, maar je hebt chocola en chocola
:
Ik vind een zwarte wijzerplaat (en een heel donkerbruine à la SARB) beter combineert met een kleur bruin die voldoende contrast geeft, dus wat lichter (of met wat geel- of roodtinten in het bruin). Zoals in mijn voorbeeld. Ik realiseerde me dat na het lezen van een WUS draad waarin iemand dat stelde.
Even gezocht maar kan die draad niet terugvinden.
Smaken kunnen polariserend zijn, en van elke trend zijn er antagonisten 
Bedoeld. 
Dit dus. Wel met contrastnaadje. Dat wel. Ik zie hem dus als een chocktone Black C. Afhankelijk van het licht een 440 C.
Contrast hoeft niet positief te zijn. Contrasterende banden doen het bijvoorbeeld in mijn optiek niet goed bij de Archimede die ik heb, waarvan de plaat een meer rossig bruine sunburst is.
Het hangt dus van de tinten en belichting af, en van de aanwezigheid van contrastnaden. En van smaak, inderdaad. [quote=“Hieronimus, post:28, topic:121035”]
Smaken kunnen polariserend zijn, en van elke trend zijn er antagonisten 
[/quote]
Een waar woord. Ik begrijp dus ook nooit waarom men zegt dat over smaak niet te twisten valt. Dat gaat uitstekend. Alleen moet je er je gevoel voor humor bij houden. 
van perlon naar nato + foto: 1 minuut 50
van nato naar staal + foto: 7 minuut 47…

Welke band is dit? Geweldige combi zo.

laat ik die vraag (in een ander topic) nou ook al eens gevraagd hebben 
https://www.horlogebanden.com/Hirsch-Heritage-1765-Artisan-Horlogebandje-Bruin/?classid=
dat is hem!
Dit is een Hirsch Heritage 1765 Artisan…
https://www.horlogebanden.com/Hirsch-Heritage-1765-Artisan-Horlogebandje-Bruin/
Mijn favoriete band…past overal op en staat eigenlijk altijd goed.
Ik draag 'm ook op mijn Sinn 104…
Edit : zie nu pas dat BobT het antwoord al had gegeven
![]()
Thanks!
Letterlijk en figuurlijk, staal is strak