Kunnen we in deze thread een lijst maken van horloges welke vrijwel iedere band kunnen hebben.
Zelf kom ik niet veel verder dan;
Panerai (vrijwel iedere PAM)
Speedmaster
IWC Big Pilot, wellicht?
Kunnen we in deze thread een lijst maken van horloges welke vrijwel iedere band kunnen hebben.
Zelf kom ik niet veel verder dan;
Panerai (vrijwel iedere PAM)
Speedmaster
IWC Big Pilot, wellicht?
Ik zou voorstellen banden bij je horloges te zoeken en niet andersom 
Heb het bij een aantal horloges geprobeerd, maar meer als 1 band krijg ik er niet op…

LLD

(oude foto’s)
Ik hoop dat dit een lange draad wordt die later leuk is om door te scrollen. Maar kunnen we ook iets zeggen waaróm een bepaald horloge gemakkelijk met alle banden combineert?
Waarom is denk een combinatie van een gangbare lugmaat, redelijk korte lugs en bij voorkeur een zwarte dial zonder al teveel poespas.
SKX007. Is gewoon maf, hoeveel mogelijkheden eigenlijk werken. De SARB033 is eigenlijk ook een allesslikkertje.
Aan de andere kant vind ik dan weer dat lang niet alle banden een Panerai verdienen. Leg dit aub niet uit ten gunste van de Pam. 
Tuurlijk, als je een band er al niet opkrijgt vanwege maat of bv proprietary lugs (Oris) dan houdt het op. Maar waarom stáát iets wel of niet. Even los van evident vloekende kleuren.
bv:
@Daffie’s nieuwe Damasko met witte wijzerplaat matcht niet zo snel/makkelijk met alle banden als die met zwarte plaat.
De SARB033 (zwarte wijzerplaat, ik heb hem ook) combineert juist lastiger dan de SARB035 (witte wijzerplaat).
Of is dat onzin?
Ik vind zwart met donkerbruin niet zo geslaagd:
Er is te weinig contrast tussen zwart en dit donkerbruin.
Beetje geel en rood in het bruin en het combineert wel mooi imho:
Is dat logisch of gewoon mijn smaak?
Oh gaat best wel hoor…maar dan naar mijn mening en smaak wel een bruine band. Overigens inmiddels ex-Damasko 

Ik had zwart genoemd omdat andere populaire kleuren als blauw en grijs met meer kleuren kunnen vloeken. Een witte plaat kan ook goed gecombineerd worden en vloekt niet met blauw, wat zwart wep snel doet.
Heeft iemand de
E
M
G
Al genoemd?
Ja. Ik. EMG 

Voor mij is dat de snzg13 ofwel de niezende ( sneezing ) 13 
Heb er alles al op gehad, rubber, nato, leer, canvas, staal what have you.
Wat is het bandje op de laatste foto voor merk/ model?